Senaste nytt

Vad går er på nerverna på flygen/flygplatserna ?

STO-ARN

Medlem
Gater som skyltar "Boarding" långt innan boarding börjar. Senast på Tegel skyltades "Boarding" i 20 minuter innan boardingen faktiskt började (D-gate, så ingen gatesecurity). "Boarding" ska inte skyltas innan boardingen börjat, innan dess kan man skylta "go to gate".

Relaterat till detta, boarding börjar i gaten, men kabinen är inte redo, vilket gör att man får stå och vänta i bryggan.
Ja, ett oskick att skylta "Boarding", när det borde endast vara "Go To Gate".
Dock kan det vara smart att ibland börja "Boarding" men "väntetid i bryggan" - Det kan tjäna in flertal värdefulla minuter, så flyget ändå avgår på tidtabell. Speciellt användbart ifall en flygning har en specifik "Slottid" och bör gå på angiven tid, från gate. Ju senare en "Boarding" påbörjas, så kan div. problem/frågor dyka upp för Gatepersonalen i sista minuten, som annars kan upptäckas tidigare...
 
Hade en riktig ”jag är bäst”-kärring igår som försökte trängas i fasttrack security, sen igen vid prio boarding (vi hade alltså båda dessa förmåner) och sen hörde jag hur hon klagade på det ena och det andra i business class. Vad är det med folk som försöker smita förbi köer utan att skämmas?
 

ulagun

Medlem
Hade en riktig ”jag är bäst”-kärring igår som försökte trängas i fasttrack security, sen igen vid prio boarding (vi hade alltså båda dessa förmåner) och sen hörde jag hur hon klagade på det ena och det andra
business class. Vad är det med folk som försöker smita förbi köer utan att skämmas?

Provocerar kanske någon/några som känner sig träffade. men det bjuder jag på.
Men de som du beskriver är inte reguljär resenärer från FRA MUC ZRH mfl utan väldigt ofta pensionärer i SAS plus med golfbagar och stora taxfree påsar Reser några gånger per år till Faro. De utmärker sig redan vid kön till Gold check in, ska bara först i kön, vi övriga plus. EBG/D resenärer är snyltare på deras rättmätiga förmån att alltid vara först
Samma vid priority boarding. Med tanke på ålden visar de på en oanad förmåga att alltid stå först i prority kön, utan någon som helst hänsyn till barnfamiljer, lätt handikappade m.fl.
Väl om bord handbagage hyllan är till endast för dem. T.o.m seatingen ska ofta vara enligt deras specifika önskemål oavsett vad som står på boarding korten
Självklart ska dessa alltid lämna planet först oavsett vilken rad de sitter på.
OSV OSV.
Är själv + 70 med EBG for life och måste erkänna att jag ofta skäms över hur mina jämnåriga resenärer beter sig.
 

Ricci

Medlem
Folk som sitter med högtalaren i telefonen i loungen, som just nu....

Edit: Nu är min tyska in så bra, men att dela med sig company info till de som sitter närmast är inte ok. Personen på andra sidan av telefonen vet alltså inte om att X personer i loungen kan höra vad som partas om och att högtalaren är på.
 
Last edited:
Toppen