Senaste nytt

SAS Airbus 321LR - samlingstråd

KalleSus

Medlem
Men visst räcker det med 1 kärra för att upprätthålla linjen CPH-BOS ToR? :rolleyes:
Med en maskin kanske man inte kan upprätthålla daglig trafik. Det normala brukar ju vara att varje individ har en "servicedag" i veckan...
Men då finns det kanske en ledig 330 att sätta in?
Jämför med tursättningen av nya 350 till Chicago. 6 dagar flyger den, men den sjunde dagen (som i det fallet infaller på tisdagar) är det en 340...
 

Olle K

Medlem
Med en maskin kanske man inte kan upprätthålla daglig trafik. Det normala brukar ju vara att varje individ har en "servicedag" i veckan...
Men då finns det kanske en ledig 330 att sätta in?
Jämför med tursättningen av nya 350 till Chicago. 6 dagar flyger den, men den sjunde dagen (som i det fallet infaller på tisdagar) är det en 340...
Ok, tack. Så det är förklaringen till varför vi fick A340 från Chicago. Hade ju hoppats på A350 vilket också ett tag var schemalagt men ändrades.
 

KalleSus

Medlem
Jag kollade just tidtabellen för SK927/928 från i höst - och det tycks vara daglig trafik med 321 från och med 18 september till och med 24 oktober - med undantag för 29 september och 13 oktober som båda är trafikfria.
Från och med 25 oktober (vinterturlistan) är det trafik måndag och onsdag - söndag dvs tisdagar är servicedag.
 

Mr Basic

Medlem
Jag kollade just tidtabellen för SK927/928 från i höst - och det tycks vara daglig trafik med 321 från och med 18 september till och med 24 oktober - med undantag för 29 september och 13 oktober som båda är trafikfria.
Från och med 25 oktober (vinterturlistan) är det trafik måndag och onsdag - söndag dvs tisdagar är servicedag.
Tackar! Utresa onsdag :)
 

Lauda 777

Medlem
Tycker det är lite märkligt med förseningen. Tror ni det finns någon chans att det blir A321 XLR istället?

Den vore ju ett ännu bättre val för Sas. Man klarar destinationer både i Asien och Kanada/USAs Västkust från Kastrup.

Great Circle Mapper
 
Last edited:
Tycker det är lite märkligt med förseningen. Tror ni det finns någon chans att det blir A321 XLR istället?

Den vore ju ett ännu bättre val för Sas. Man klarar destinationer både i Asien och Kanada/USAs Västkust från Kastrup.

Great Circle Mapper
Liiiiten kö på att få leverans
d2eb98f40e03d820417067cadb3f6aba.jpg
 
Toppen