Senaste nytt

Den stora EuroBonus Diamond-tråden

Om man nu flyger såpass mycket att man hamnar i Diamond kategorin så är väl det troligen en stund kvar tills det börjar bli såpass mycket inställt att det påverkar ännu iallafall ?

Jag håller mig med @Hachans här faktiskt.
Det är ju faktiskt ingen mänsklig rättighet att uppnå flygstatus.
 

gjohansson

Medlem
Kan så va men då kan ju oxå folk börja se sig om när de tappar sin status = förlorad intäkt så skulle nog tro SAS o andra planerar för nåt för bibehållen lojalitet utan för stor kostnad för deras del.
 

Hachans

Medlem
Håller med @Hachans ..

Omotiverande när lojaliteten är ensidig och de nu hade kunnat hjälpa när vi väl behöver deras hjälp.

Företags lojalitetsprogram finns bara av en anledning, och det är inte för att vara snälla. Man får ha klart för sig att sekunden det är mer lönsamt för företaget att vara sniket mot kunderna så är det det.

Därför får man komma ihåg att detsamma gäller en själv. Är man inte nöjd, drop it like it’s hot.
 

Hachans

Medlem
Kan så va men då kan ju oxå folk börja se sig om när de tappar sin status = förlorad intäkt så skulle nog tro SAS o andra planerar för nåt för bibehållen lojalitet utan för stor kostnad för deras del.

Ja, fast folk som poängmaximerar och behöver klara sista flygningen för status är ju näppeligen ett särskilt stort inkomstbortfall för SAS. Egentligen.
 
Kan så va men då kan ju oxå folk börja se sig om när de tappar sin status = förlorad intäkt så skulle nog tro SAS o andra planerar för nåt för bibehållen lojalitet utan för stor kostnad för deras del.

Jo såklart, men hur många inställda flighter har du blivit drabbad av som skulle gett dig poäng/status?

Jag ser inte att vi är där ännu.
 

Jansson75

Medlem
Strejken -19 påverkade mig mer än Coronaviruset när det gäller inställda flygningar och då var de väl inte så generösa kring att förlänga kval.tider?
 

gjohansson

Medlem
Jo såklart, men hur många inställda flighter har du blivit drabbad av som skulle gett dig poäng/status?

Jag ser inte att vi är där ännu.
Inte jag heller men detta kan ju dra iväg.
Personligen har jag ingen större risk men vi ser ju redan kommentarer från människor här som börjar fundera på hur det kan bli om det drar iväg i tid med reseförbud hos företag osv.
Slut OT
 

Johans00

Medlem
Strejken -19 påverkade mig mer än Coronaviruset när det gäller inställda flygningar och då var de väl inte så generösa kring att förlänga kval.tider?
Den var ju under en väldigt kort period och de flesta blev ombokade inom *A på biljetter som gav mer poäng än ursprungsbiljetten samt att man kunde retroclaima poäng för originalbiljetten.
 

M.K

Medlem
Någon sorts gest om detta drar ut i tid vore på sin plats framöver . Förlängda kvalificeringsperioder?

Jag och säkert flera av er andra kommer snart få vaska redan köpta biljetter av egna beskattade medel pga reserestriktioner från uppdragsgivare dit även privata resor omfattas.

Blir det så illa att jag ramlar ner till mitt EBG-LT efter detta kommer jag fokusera på ett annat *A program i framtiden. Jag tror ändå att något kommer erbjudas oss vid en långdragen pandemi.
 
Toppen