Senaste nytt

Bästa långtidsparkeringen på Arlanda

Fredde

Medlem
Snart dags för semester och skulle behöva ställa bilen på Arlanda under en vecka. Tittat runt lite och verkar finnas ett antal olika långtidsparkeringar att välja mellan. Långtid Alfa och Beta, parkering i de ordinarie parkeringshusen och sedan Benstocken, Lindskrog och Måby som verkar ligga en bit iväg.

Snurrigt värre! Någon som har tips på vad som är bäst och billigast?
 

Dr. Miles

Expert
Snart dags för semester och skulle behöva ställa bilen på Arlanda under en vecka. Tittat runt lite och verkar finnas ett antal olika långtidsparkeringar att välja mellan. Långtid Alfa och Beta, parkering i de ordinarie parkeringshusen och sedan Benstocken, Lindskrog och Måby som verkar ligga en bit iväg.

Snurrigt värre! Någon som har tips på vad som är bäst och billigast?

Garaget vid terminal 2 har ofta kampanjer. Priset skiljer inte sig så mycket från långtidsparkering.

EDIT: Det kostar 500 SEK per vekca när jag kollade för en vecka från 5 nov.
 
Last edited:

Fredde

Medlem
Hur är det med långtidsparkeringarna som ligger några km bort från terminalerna? Blir det billigare och är det värt besväret?
 

sembl

Medlem
Jag har alltid ställt mig på Beta vilket har fungerat bra. Har för mig att 7 dagar kostar 520:- Vill du undvika snö på bilen så finns det ett varmgarage under T5 men det är så klart mycket dyrare.
 

Teddulin

Medlem
Lindskrog gillar jag! Kostar enligt prislista 480 kr/vecka utomhus och 850 kr/vecka inomhus. Smidig transport till och från terminalen (ca 4 min). Dock vore det trevligt med något sorts bonussystem för trogna kunder.
 

Malu

Medlem
Som AHO säger - kolla priset på förbokad parkering på de närmare parkeringarna och p-husen. Priserna varierar och ibland är det nästan billigare än de som ligger långt bort. Priser kollar du på: Stockholm Arlanda Airport Man tjänar på att förboka i god tid...
 
Förtidsboka SkyCity, 725 kr för 1 vecka (ingen förtidsbokning 2170)
En tredjedel av ordinarie pris.

Helt klart värt 245 spänn extra (beta 480) för promenadavstånd o värme!

Sen att man möts av lite skön business class musik i garaget gör ju inte valet svårare ;)
 

HKG Flyer

Medlem
"Flygets Långtidsparkering" vid Arlanda stad är prisvärt. Dom erbjuder även kringtjänster som biltvätt, bilservice, sista dygnet i garage mm.

Och det bästa av allt, man tjänar Eurobonuspoäng. :) 80 p/100:-
 

TjudöBoy

Medlem
Håller med Tommy, grym service. Var sena då vi kom hem från Seychellerna, då skjutsade dom oss skillt (fastän flera skulle med samma bil) till parkeringen så vi skulle hinna med färjan till Åland!!!:eek:
Hade oxå beställt in/utvändig tvätt av bilen, blev grymt bra...
 
Toppen