Senaste nytt

Vart ska två ca 30-åringar resa nästa vinter? Tips?

sandek

Medlem
Nix det var Mexico, men Dominikanska är samma concept. Dock utan Chichen Itza ;). Excellence ligger längst österut, vid Punta Cana, så det är en 2 1/2 timmars bilresa om man vill till Santo Domingo och prova cigarrer. Men annars är det rätt ont om utflyktsmål i närområdet. De var betydligt duktigare på maten i Mexico dock, så jag rekommenderar Mexico framför Dominikanska. Kan ha varit inkörningstelaterat då det var rätt nyöppnat när jag var där.
Cancun eller?

Vi kommer inte göra några utflykter direkt.
 

Alf

Medlem
Det verkar vara öar som gäller. Jag har avverkat en del i mina dagar och har ännu inte hittat något ställe som slår Hawaii. Man kan fixa två öar där under 14 dagar, huvudön med Honolulu är ett måste och sedan Maui. Du har det bekväma amerikanska med bra mat och den härliga söderhavsnaturen med världens vackraste stränder. Nackdelen är den långa resan med minst två byten, men det är det värt.

Vill du läsa mer om Hawaii så finns det här


https://www.businessclass.se/forum/...råd-för-den-som-är-såld-på-hawaii-only.16253/
 

sandek

Medlem
Det verkar vara öar som gäller. Jag har avverkat en del i mina dagar och har ännu inte hittat något ställe som slår Hawaii. Man kan fixa två öar där under 14 dagar, huvudön med Honolulu är ett måste och sedan Maui. Du har det bekväma amerikanska med bra mat och den härliga söderhavsnaturen med världens vackraste stränder. Nackdelen är den långa resan med minst två byten, men det är det värt.

Vill du läsa mer om Hawaii så finns det här


https://www.businessclass.se/forum/...råd-för-den-som-är-såld-på-hawaii-only.16253/
Hawaii blir nog tyvärr inte aktuellt den här gången, men lockar i framtiden.
 

sandek

Medlem
Har följande på min shortlist just nu, men inte gått igenom alla tips än:

Dominikanska Rep (Punta cana?)
Mexiko (Cancun?)
Thailand (Koh tao?)
Bali (Nusa Dua)

Mer tips, konkreta såväl som mindre konkreta mottages gärna.
 

igelkotten

Medlem
Har följande på min shortlist just nu, men inte gått igenom alla tips än:

Dominikanska Rep (Punta cana?)
Mexiko (Cancun?)
Thailand (Koh tao?)
Bali (Nusa Dua)

Mer tips, konkreta såväl som mindre konkreta mottages gärna.

Om du inte vill ha för mycket party finns andra alternativ i Mexiko än Cancun, t ex Tulum.
 

sandek

Medlem
Om du inte vill ha för mycket party finns andra alternativ i Mexiko än Cancun, t ex Tulum.
Det är alltid en definitionsfråga, men vi vill ju varken festa eller sitta 14 kvällar i rad på ett och samma hotell med massa medelålders.

Vi gillar att sitta på restauranger/barer och dricka vin, sprit, öl. You name it, men det är aldrig några högljudda ställen eller nattklubbar som lockar oss. :)

Får kolla närmare på Tulum!
 
Det är alltid en definitionsfråga, men vi vill ju varken festa eller sitta 14 kvällar i rad på ett och samma hotell med massa medelålders.

Vi gillar att sitta på restauranger/barer och dricka vin, sprit, öl. You name it, men det är aldrig några högljudda ställen eller nattklubbar som lockar oss. :)

Får kolla närmare på Tulum!
Jag skulle rekommendera Tulum eller Playa del Carmen över Cancun alla dagar. Min favorit på Yucatánhalvön är annars Isla Holbox men det låter som det kanske är ett för lugnt ställe för er. En kombo Isla Holbox + Tulum / Playa del Carmen skulle kunna vara ett bra alternativ.
 

sandek

Medlem
Jag skulle rekommendera Tulum eller Playa del Carmen över Cancun alla dagar. Min favorit på Yucatánhalvön är annars Isla Holbox men det låter som det kanske är ett för lugnt ställe för er. En kombo Isla Holbox + Tulum / Playa del Carmen skulle kunna vara ett bra alternativ.
Får man be om en motivering? ;)
 

igelkotten

Medlem
Får man be om en motivering? ;)

Nar jag pluggade i USA drog alla till Cancun for spring break och andra lov for hejdlost supande och annat hedonistiskt beteende tills levern gav upp :) Nu for tiden forstar jag att aven folk fran andra lander, t ex Storbritannien, ansluter till denna skara.
 
Toppen