Senaste nytt

EN SVÄNG OM AFRIKA

Benz

Medlem
Kul att läsa om ett annorlunda resmål. Intressanta beskrivningar! Hur fungerade det språkmässigt? Behöver man kunna göra sig förstådd på franska?
 

rvarttinen

Medlem
Kul och intressant läsning! Blir inspirerad av sådana här reportage ... kul att få lite direkt info om ett, för mig, lite ovanligt resmål.
 

Osten

Medlem
Underbar rapport, både innehållande personliga anekdoter och fakta från resan, snyggt!
Uppskattas mycket!
 

Ystad

Medlem
Hur fungerade det språkmässigt? Behöver man kunna göra sig förstådd på franska?
Det underlättar naturligtvis alltid om man talar landets officiella språk. Men jag har inte haft några större problem i de fransktalande Västafrikanska länder jag besökt (Senegal, Togo och nu Elfenbenskusten) att klara mig med engelska och mycket rudimentär franska. Majoriteten talar inte engelska men det finns ändå en hel del som gör det - och i Afrika hjälps man åt:)
 

NyfikenGrau

Medlem
Tack för mycket intressant och bra reportage, spånar själv på en resa till Elfenbenskusten, Ghana och Benin, fast med lite mer inriktning på nationalparker (framför allt Pendjari i Benin). Grand-Bassam finns dock med på listan. Synd med vågor och underströmmar som jag känner till alltför väl, men väljer man laguner så blir det väl föroreningar att ta itu med istället. Hur som helst tror jag att den här regionen har stor potential för turism i framtiden, med både djurliv och vattentemperaturer som vi européer hittills åker betydligt längre bort för att uppleva.
 

Samosaguas

Medlem
Tack för en bra rapport från ett annorlunda resmål! :) Jag har själv bara besökt grannlandet Ghana men skulle absolut kunna tänka mig att åka till Elfenbenskusten.
 
Toppen