Senaste nytt

Anmäl dig som värvare till Amex/Billhop för mars 2020

Det är inte tillåtet att skicka in ett svar i sitt PM, allt måste stå i första posten. Bryter man mot detta blir man diskvalificerad. Anledningen till detta är för att inte kunna "manipulera" sin plats i listan över inskickade PM.
Skulle du vilja förtydliga vad ovan innebär? Nu var inte kvalificerad att delta denna gången (jag blev medlem 2014), men ifall det är liknande regler nästa månadsskifte så vill jag då förstå reglerna med en gång.
 

Frisk78

Medlem
Skulle du vilja förtydliga vad ovan innebär? Nu var inte kvalificerad att delta denna gången (jag blev medlem 2014), men ifall det är liknande regler nästa månadsskifte så vill jag då förstå reglerna med en gång.
Om urvalet ex. skulle vara 1, 3, 5, 7, 9 så skulle det vara enkelt att manipulera på så vis att jag skulle kunna kontinuerligt svara i PM:et och hamna högst upp i Palmens inbox.
 

palmen

Moderator
Skulle du vilja förtydliga vad ovan innebär? Nu var inte kvalificerad att delta denna gången (jag blev medlem 2014), men ifall det är liknande regler nästa månadsskifte så vill jag då förstå reglerna med en gång.
Om urvalet ex. skulle vara 1, 3, 5, 7, 9 så skulle det vara enkelt att manipulera på så vis att jag skulle kunna kontinuerligt svara i PM:et och hamna högst upp i Palmens inbox.

Ja precis. I samma PM, så tolkar jag det.

Precis så, svarar man på sitt eget PM så hamnar man högst upp i listan av inkomna PM (varje gång man svarar).
Säg att du skickar in PM nummer 7 till mig och det är 3,6,9,12,15 som är de som kommer få värva.
Efter ett tag skickar du in ett till meddleande i samma PM-tråd och under den tiden har 2 andra hunnit skicka PM, då flyttas du upp som nummer 9 (och de andra två får palts 7 och 8).

Jag gör delvis detta för att minimera risken för att bli beskylld för diverse saker.
Jag har redan fått folk som ifrågasätter om jag är köpt av vissa flygbolag, om jag jobbar på olika flygbolag och går deras ärenden, att man måste vara med i "inre cirkeln" för att ha en chans på xyz osv.
Enkel lösning, svarar du i din PM-tråd är du diskvalificerad.
Vi får väl se vad som gäller för april, om vi kör vidare med detta eller kör på något annat.
 

palmen

Moderator
Skulle du inte kunna göra nytt inlägg i den tråden när det är dags att anmäla sig?

När förstainlägget uppdateras syns det väl inte bland prenumerationerna?
Nej, normalt postar jag i diskussionstråden när det är dags att anmäla sig så kan man ha bevakning på den tråden.
Den här gången blev det ingen post där då jag glömde.

Tråden för vilka som får värva försöker vi hålla så clean som möjligt.
Jag premierar hellre de som är aktiva på forumet och är inne och läser än de som bara lägger en bevakning på en tråd och först då agerar.
 

Fredde18

Medlem
Tråden för vilka som får värva försöker vi hålla så clean som möjligt.
Jag premierar hellre de som är aktiva på forumet och är inne och läser än de som bara lägger en bevakning på en tråd och först då agerar.

Helt rätt! Det är ju lite av spänningen vid månadsskiftet om man lyckas tajma in när nya värvningstråden publiceras. Jag tycker vi alla ska vara mycket tacksamma för det jobb @palmen lägger ner på detta, helt utan egen vinning. Under senaste året har det med säkerhet genererat sammanlagt över 1 miljon poäng till medlemmars EB-konton som kan ha tagits ut i award-resor till värden av flera 100 000kr, om de bokats som vanlig biljett. Det är ingen rättighet att få vara med i detta ”spel” utan bara en rolig tvist och krydda på ett annars utomordentligt välfungerande forum. Så tycker jag!
 
Helt rätt! Det är ju lite av spänningen vid månadsskiftet om man lyckas tajma in när nya värvningstråden publiceras. Jag tycker vi alla ska vara mycket tacksamma för det jobb @palmen lägger ner på detta, helt utan egen vinning. Under senaste året har det med säkerhet genererat sammanlagt över 1 miljon poäng till medlemmars EB-konton som kan ha tagits ut i award-resor till värden av flera 100 000kr, om de bokats som vanlig biljett. Det är ingen rättighet att få vara med i detta ”spel” utan bara en rolig tvist och krydda på ett annars utomordentligt välfungerande forum. Så tycker jag!
0 poäng har jag lyckats få men det är ju kul att det går bra för andra :D :D :D hehe.. men jag håller med. Riktigt bra jobbat av Palmen!
 
Toppen