Senaste nytt

Business till Dubai för eurobonuspoäng

davaer

Ny medlem
  • Varifrån vill du börja din resa: Oslo eller Stockholm
  • Var är din destination: Dubai
  • När vill/behöver du resa ut? Flexibel men från 3april-8april 2020
  • När vill/behöver du komma hem? senast15april
  • Hur länge vill du vara borta? 4-8dagar
  • Hur många personer som skall resa? 1 eller 2
  • I vilken kabinklass? C - Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Spelar ingen roll
  • Vad är din budget? (per person) har 250k poäng och voucher
  • Vad är det viktigaste för dig? Bra flygupplevlse
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
 

palmen

Moderator
Har du testat att söka själv via SAS award-sökning?
Star Alliance Award | SAS

Vad är en bra flygupplevelse för dig?
Att det tar så kort tid som möjligt? Så många flighter som möjligt? Bästa hårdvara ombord? Bästa mjukvara ombord? Slippa nattflyg?

Finns massa möjligheter via SAS sida att flyga via Peking med Air China, kanske inte helt optimalt just nu med Corona, men det är ju en lite udda väg och mycket business för pengarna. Annars kanske du kan åka något liknande
upload_2020-3-2_10-10-28.png
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Osten

Medlem
Utöver Palmens förslag skulle jag även rekommendera att kolla till/från Abu Dhabis flygplats (AUH). Cirka 1 timme med taxi från Dubai och taxi är billigt i den regionen. Verkar finnas rätt stor mängd bonusresor med Turkish om du kollar via Istanbul. I business bland annat nedan:
7 april
Stockholm ARN – Amsterdam AMS 08:10 – 10:20 Business
Amsterdam AMS – Istanbul IST 11:30 – 15:55 Business
Istanbul IST – Abu Dhabi AUH 19:05 – 00:40 Business

Retur
14 April
Abu Dhabi AUH – Istanbul IST 01:35 – 05:25 Business
Istanbul IST – Tallinn TLL 14:45 – 18:00 Business
Tallinn TLL – Stockholm ARN 19:35 – 19:35 Business
 

patteng

Medlem
Jag åkte till Dubai förra året via denna rutten.
Första gången i business på long haul så tyckte att hela resan var en upplevelse då jag fick testa både Swiss och Turkish.
Jag sökte ben för ben. Dock bokade jag inte lika kort varsel som dig, så det fanns mer tillgängligthet då.

map.gif
 

jerixon

Medlem
Värt att notera i ämnet är att Sharjah har direktflyg med Turkish också och ligger närmre än Abu Dhabi
 

davaer

Ny medlem
Tack för alla förslag.
Förlåt om jag var oklar med bästa upplevelse men med det menade jag så bra säte/flyg som möjligt. DVS tex 3st legs med 737-800 i C känns inte så intressant.

Verkar som det endast är Ethiopen air, Turkish och egypt air som flyger dit ner från Oslo eller Stockholm.
Vad skulle ni helst ta av dom?
 
Värt att notera i ämnet är att Sharjah har direktflyg med Turkish också och ligger närmre än Abu Dhabi
Gissar detta är från SAW flygplatsen i Istanbul?

Om så är fallet är de endast de äldre Turkish Airlines maskinerna som trafikerar dessa linjer som inte har de trevliga business kabinerna. Alltså vanlig 3-3 säten på B737-800.

Jag flög ARN-IST-AUH för knappt en månad sedan och då trafikerade Turkish nya A321Neo på IST-AUH flera gånger i veckan.
 

ekf

Medlem
Verkar som det endast är Ethiopen air, Turkish och egypt air som flyger dit ner från Oslo eller Stockholm.
Vad skulle ni helst ta av dom?
Jag skulle rangordna bolagen som Turkish, Ethiopian, Egypt..

Edit: I det väger jag en säkerhetsaspekt utöver upplevelse ombord. Jag har dock inte provat Egypt själv.
 

Tonton

Medlem
Jag skulle rangordna bolagen som Turkish, Ethiopian, Egypt..

Edit: I det väger jag en säkerhetsaspekt utöver upplevelse ombord. Jag har dock inte provat Egypt själv.

Har flugit alla, och är benägen att hålla med dig om jag skulle göra en rekommendation till gemene person. Jag personligen föredrar nog Ethiopian. Tycker verkligen om deras Business Class.
 

cnord

Medlem
Egyptair er et tørt flyselskap, så om du liker litt muserende eller en øl når du flyr, så forblir du tørst :p
Drar du inn sikkerhetsaspektet hadde jeg nok skippet de lett, ethiopian er i gråsonen i mine øyne å. Turkish, tjaa hatt sine episoder de å.

Hvorfor ikke Lufthansa/Swiss?
 
Toppen