Senaste nytt

Sökes: Göteborg till Tokyo/Haneda ToR (i premium economy?)

Bjjb

Medlem
Hej,

Jag hittar själv inget mer än en relativt enkel resa så jag tänkte höra om någon har något förslag på förbättringar. Jag har börjat att aktivt samla eurobonuspoäng men åtminstone det jag hittade motiverade inte businessklass. Tack på förhand för eventuella förslag.
  1. Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
  2. Var är din destination? Haneda (Jag ska till Yokohama så det passar förmodligen bättre än Narita.)
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Tur och retur
  4. När vill/behöver du resa ut? 3:e - 7:e maj.
  5. När vill/behöver du komma hem? Hemma senast 28:e maj.
  6. Hur länge vill du vara borta? 18-25 dagar.
  7. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen.
  8. I vilken kabinklass?
    • Premium Economy
    • Economy (Om tillräckligt mycket billigare i förhållande till komfort och eurobonuspoäng.)
  9. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance.
  10. Vad är din budget? (per person) Max 15 000 kr.
  11. Vad är det viktigaste för dig?
    • Biljettpris
    • Upplevelsen ombord /Antalet poäng man kommer att tjäna
    Jag är relativt kort och tycker att ekonomisäten är ok åtminstone. Men bättre komfort och mer poäng kan motivera ett lite högre pris. Restiden är relativt ointressant så länge det inte är mer än ett dygn. (Bortsett från nästa punkt, mao långa lay-overs eller stop-over.)
  12. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Om möjligheten finns kan det vara intressant.

Det som jag själv hittat och tyckt har varit bäst är följande:
Ita 1.PNG
Ita 2.PNG
 

Amund1967

Medlem
Jag hittar själv inget mer än en relativt enkel resa så jag tänkte höra om någon har något förslag på förbättringar. Jag har börjat att aktivt samla eurobonuspoäng men åtminstone det jag hittade motiverade inte businessklass. Tack på förhand för eventuella förslag.

Lufthansa Göteborg -Haneda Tur och retur, 6/5 till 26/5 Premium Economy för 10.885:- . Byte endast i Frankfurt. Lite mindre bonuspoäng men smidigare.
 

Bjjb

Medlem
Lufthansa Göteborg -Haneda Tur och retur, 6/5 till 26/5 Premium Economy för 10.885:- . Byte endast i Frankfurt. Lite mindre bonuspoäng men smidigare.

Bättre PE också.

Tack för era svar. Jag tror att jag inte hittade några biljetter med rimligt pris och hyfsad bokningsklass när jag själv tittade på Lufthansa men nu har jag bokat enligt förslaget. Ankomsttiden till Japan passar nog bättre än SASs
 

Bjjb

Medlem
Vet att det är Narita, men LOT har bra priset från Göteborg i PE på dina datum!

Tack för tipset. Jag ska nog resa igen i juni och de verkar ha rätt bra priser då med och den gången kan flygplatsen och ankomsttiden göra mindre skillnad.

Kan du säga något om att flyga med LOT i PE? Är de mer prisvärda eller motsvarar det ungefär skillnaden i pris (ca 20%)?
 

Tonton

Medlem
Tack för tipset. Jag ska nog resa igen i juni och de verkar ha rätt bra priser då med och den gången kan flygplatsen och ankomsttiden göra mindre skillnad.

Kan du säga något om att flyga med LOT i PE? Är de mer prisvärda eller motsvarar det ungefär skillnaden i pris (ca 20%)?

Jag har inte testat - men vet att @pqvst gjorde det i höstas bland annat. Han kanske har lust att utveckla? :)
 

pqvst

Medlem
Tack för tipset. Jag ska nog resa igen i juni och de verkar ha rätt bra priser då med och den gången kan flygplatsen och ankomsttiden göra mindre skillnad.

Kan du säga något om att flyga med LOT i PE? Är de mer prisvärda eller motsvarar det ungefär skillnaden i pris (ca 20%)?

LOT PE har bättre service och bättre mat än SAS. Jag gillar dock inte stolen (samma som Norwegian premium). Personligen tycker jag den är ganska obekväm. WAW har en bra guld-lounge, men fö tycker jag flygplatsen är tråkig/trång och LOT verkar gilla bussgate för deras long-haul flyg.

Jag hade valt LOT PE om det är lite dyrare än SAS ekonomi (framförallt pga bra intjäning av poäng). Jag hade dock inte valt LOT PE över SAS Plus om det är liknande pris.

2019-09-30 15.40.08.jpg 2019-09-30 15.42.46.jpg 2019-09-30 17.51.34.jpg
 

Bjjb

Medlem
LOT PE har bättre service och bättre mat än SAS. Jag gillar dock inte stolen (samma som Norwegian premium). Personligen tycker jag den är ganska obekväm. WAW har en bra guld-lounge, men fö tycker jag flygplatsen är tråkig/trång och LOT verkar gilla bussgate för deras long-haul flyg.

Jag hade valt LOT PE om det är lite dyrare än SAS ekonomi (framförallt pga bra intjäning av poäng). Jag hade dock inte valt LOT PE över SAS Plus om det är liknande pris.

Tack för ditt svar.

Stolen är ju personligt så jag får väl prova. Vad tycker du om radernas pitch? Jag läste en recension som sade att det var trångt, men å andra sidan så verkar det vara 38 tum som väl är rätt standard.

Jag är tyvärr inte guldmedlem så de lounger jag i så fall har tillgång till är "EXECUTIVE LOUNGE - BOLERO" och "PRELUDIUM LOUNGE". Har du någon rekommendation där?
 

Crille81

Medlem
Tack för tipset. Jag ska nog resa igen i juni och de verkar ha rätt bra priser då med och den gången kan flygplatsen och ankomsttiden göra mindre skillnad.

Kan du säga något om att flyga med LOT i PE? Är de mer prisvärda eller motsvarar det ungefär skillnaden i pris (ca 20%)?

Har testat både LOT Business och PE till NRT och är väldigt nöjd. Väldigt bra mat och gott om plats. Välj gång säte om du funderar på uppgradering till Business... Betalde ca. 9500kr för PE ToR och sen ca. 1500kr för uppgradering WAW-NRT till Business.
 
Toppen