Senaste nytt

Sista minuten resor från Arlanda.

Förr så vet jag att man kunde åka ut till Arlanda tidig morgon och gå runt bland dom olika flygbolagens diskar, i hopp att hitta en billig biljett/resa till ”någon stans”. Vet ngn om detta ens existerar i dag?
 
Last edited:

Osten

Medlem
Förr så vet jag att man kunde åka ut till Arlanda tidig morgon och gå runt bland dom olika flygbolagens diskar, i hopp att hitta en billig biljett/resa till ”någon stans”. Vet ngn om detta ens existerar i dag?
För något år sedan köpte jag en sista minuten (tre timmar innan avgång) från ett av charterbolagen som har kontor på Sveavägen i Stockholm. Enligt dem hade de redan då slutat sälja biljetter direkt på Arlanda (jag vet, lita inte alltid på kundtjänst medarbetare). "Killgissar" att det endast är servicecenter som återfinns på Arlanda nu exempelvis vid incheckningsdiskarna på terminal 5.
 

micsjo

Medlem
Inte på Arlanda men har sett det på tyska flygplatser under senaste året. Såväl på München som Hannover och Düsseldorf. Charterbolagen har försäljningskontor på flygplatserna. Inte för att jag tycker sista minuten-pris har varit något vidare billigt men ändå, det finns där.
 

Senator

Moderator
Inte på Arlanda men har sett det på tyska flygplatser under senaste året. Såväl på München som Hannover och Düsseldorf. Charterbolagen har försäljningskontor på flygplatserna. Inte för att jag tycker sista minuten-pris har varit något vidare billigt men ändå, det finns där.

Precis.. Nu är det snart 18 år sedan jag använde dessa:
Last Minute Angebote - lastminute.de

Men jag minns vi köpte FRA-CCS med Lufthansa rätt billigt typ två dagar innan avresa.
 
Toppen