Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

M.K

Medlem
@011430121 Såklart är detta oroväckande på många sätt. Självklart följer även konkurser framöver då det på inget sätt ser ut att lugna ned sig. Som jag skrev för någon vecka sedan här på B.C håller jag mig långt undan allt reserelaterat på börserna tillsvidare.

Ett annat problem för oss är alla reserestriktioner. Jag råder er till en extra koffert då utlandsvistelser kan bli längre än planerat. Jag packar själv en extra med nödvändigheter till kommande veckas flygningar.
 
Last edited:
Har ju en bröllopsresa i maj till Sydney och tillbaka en månad senare , så hur gör man ? Funderar på alternativ, eller ska man skjuta på det , säkerhet före sjukdom eller jag är inte så rädd mest rädd att blir fast någonstans...
 

Glenn E

Medlem
Och jag hamnar på 81625 poäng plus en LH första klass från Shanghai till München 23 april som i nuläget varken är avbokad eller bokningsbar. Kanske skulle ha en tråd för alla som missar sin status pga viruset.
Jag kanske får en status till för jag ska nog bo på Mercury och Pullman i Shanghai efter ett par veckor. Loungen på Doubletree Pudong är stängd ändå. Pullman ligger på gångavstånd till jobbet och efter 2 månader får jag lounge tillgång där också. Så Platinum i Accor ALL programmet hägrar.
 

Sealord

Medlem
Från incheckning i Busan, Sydkorea. Både där och i Seoul (Incheon) bär alla asiater skyddsmask och ingen kontroll av tempen på passagere.
 

Attachments

  • 20200302_085358.jpg
    20200302_085358.jpg
    58 KB · Visningar: 249
Har ju en bröllopsresa i maj till Sydney och tillbaka en månad senare , så hur gör man ? Funderar på alternativ, eller ska man skjuta på det , säkerhet före sjukdom eller jag är inte så rädd mest rädd att blir fast någonstans...
Varför skjuta på det redan nu, är ju 2 månader kvar. Vänta och se hur det utvecklar sig.
 
Är det någon som vet om transit räknas under karantäns-regler eller om det är när man har en stämpel i passet som man besökt landet i sig? Jag har en resa till Bali om 2 veckor genom Singapore. Känns ju ganska bra med säkerheten i just Singapore och än är det inget fall i Indonesien (Officiellt). Vill gärna åka, men det är ju bara semester så det är inget måste.
 
Toppen