Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hachans

Medlem
Fint det här.

En pastarätt annonseras i menyn, en helt annan serveras.

I menyn annonseras också presskanna. ”Nej, det finns bara på A350”. Vilket är lögn, fanns på A340 som flög mig till LAX för två veckor sen, borde finnas även på denna A340n till EWR. Dock ville inte personalen då att de skulle annonseras och användas för de är jobbiga att diska så misstänker det är samma här.

Inte hela världen såklart, men förstår inte varför något annonseras på specialbladeti menyn men inte sen finns.
 

Hachans

Medlem
Märkligt att man delar ut menyer som anger produkter (presskaffe tex) som finns på andra flygplanstyper. Vad är poängen?

Det gör man inte.

Det finns presskannor. Det fanns på A340n jag flög på för två veckor sen, så det fanns högst troligen även på denna. Finns liksom ingen anledning att det inte skulle göra det.

Det som däremot hände på min första A340-tur var hur en av tjejerna i galley pratade vitt och brett om hur de skulle dölja att de hade dem därför att de är ”så jävla jobbiga att hantera”. Det är ett citat precis som jag hörde det. Och mycket riktigt såg jag inte en enda presskanna på den flygningen.
 

mha321

Medlem
Det gör man inte.

Det finns presskannor. Det fanns på A340n jag flög på för två veckor sen, så det fanns högst troligen även på denna. Finns liksom ingen anledning att det inte skulle göra det.

Det som däremot hände på min första A340-tur var hur en av tjejerna i galley pratade vitt och brett om hur de skulle dölja att de hade dem därför att de är ”så jävla jobbiga att hantera”. Det är ett citat precis som jag hörde det. Och mycket riktigt såg jag inte en enda presskanna på den flygningen.

De finns inte på alla pga leveransproblem är vad jag fått höra. Och flugit med en där det fanns en ensam sådan ombord...

Det kan säkert finnas flera anledningar både till att se inte finns och att de inte används om de finns.
 

palmen

Moderator
Enligt flygvärdinnan så kunde man inte beställa det flög både A340 + A330. Mycket möjligt att det är leveransproblem. Hoppas verkligen det inte stämmer enligt vad Hachans upplevde. Det hade varit otroligt pinsamt...
Diskar verkligen personalen dessa ombord? Annars är det väl bara ställa ner i tråget igen och det diskas när det lastas av, som med allt annat?
 

Hachans

Medlem
Diskar verkligen personalen dessa ombord? Annars är det väl bara ställa ner i tåget igen och det diskas när det lastas av, som med allt annat?

Flygvärdinnan jag hörde prata om det sa diska, om hon menade hantera eller liknande är inte omöjligt.

Men om det är leveransproblem så varför inte säga det? Istället för att gå på om att det bara är något som finns på A350?
 
Toppen