Senaste nytt

AMEX bjud in och få 25% mer i belöning (gäller tom 4 mars 2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

joakgarp

Medlem
Ja det har alltid varit lite märkligt att Amex inte mailar ut bekräftelser efter man har ansökt om ett kort. Inte heller om man har tecknat en kampanj som denna 25%
Har varit så här i evigheter.

Ansökte om ett brittiskt Amex i januari men blev nekad. Fick ett mail först om att de behövde 10 dagar på sig. Sedan kom ett brev 10 dagar senare som meddelade att de inte hade godkänt min ansökan :p varför inte bara maila?
 

igelkotten

Medlem
Ja det har alltid varit lite märkligt att Amex inte mailar ut bekräftelser efter man har ansökt om ett kort. Inte heller om man har tecknat en kampanj som denna 25%
Har varit så här i evigheter.

Ansökte om ett brittiskt Amex i januari men blev nekad. Fick ett mail först om att de behövde 10 dagar på sig. Sedan kom ett brev 10 dagar senare som meddelade att de inte hade godkänt min ansökan :p varför inte bara maila?

Bästa är att ringa in direkt efter ansökan, de kan då säga på en gång om din ansökan är nekad eller kommer bli godkänd, eller om de behöver kompletterande info.
 

Autonom

Medlem
Har ett Amex Sas premium och platinum, värvade tjejen till ett platinum och tänkte nu att vi värvar varandra för guld kortet vardera som vi vid nästa erbjudande byter ut mot något annat.

(Byter ut platinum mot guld)

Tänkte att poängen man tjänar för värvningen vs kostnaden ett par månader framöver för guld kortet är okej.

Vad tycker ni?

Mvh
 

palmen

Moderator
Har ett Amex Sas premium och platinum, värvade tjejen till ett platinum och tänkte nu att vi värvar varandra för guld kortet vardera som vi vid nästa erbjudande byter ut mot något annat.

(Byter ut platinum mot guld)

Tänkte att poängen man tjänar för värvningen vs kostnaden ett par månader framöver för guld kortet är okej.

Vad tycker ni?

Mvh
Du kan inte ha 3 amex kreditkort så det kommer inte att fungera.
 

Autonom

Medlem
Du kan inte ha 3 amex kreditkort så det kommer inte att fungera.
Tänkte mer om jag byter ut platinumet som jag har mot guldkortet

( räcker med att hon har platinum + ett kort till och så har jag premium + ett kort till som vi då och då kan byta vid erbjudanden :) )
 

joakgarp

Medlem
Bästa är att ringa in direkt efter ansökan, de kan då säga på en gång om din ansökan är nekad eller kommer bli godkänd, eller om de behöver kompletterande info.
Ska göra en global transfer i slutet på maj (pga deras krav att man har haft kortet i 3 månader) så då ska jag testa ringa in efter jag har gjort min ansökan. Håller tummarna att det funkar. :)
 

Tolle

Medlem
Ni som redan hade ett kort vid ansökan, valde ni att fylla i att ni är befintliga kunder? Det borde väl inte spela någon stor roll om de ändå ser på personnumret.

Hur noga räknar de på 6 månader tro? Sa upp premium 28 augusti, det borde väl vara lugnt att skaffa ett nytt nu:)
 

palmen

Moderator
Ni som redan hade ett kort vid ansökan, valde ni att fylla i att ni är befintliga kunder? Det borde väl inte spela någon stor roll om de ändå ser på personnumret.

Hur noga räknar de på 6 månader tro? Sa upp premium 28 augusti, det borde väl vara lugnt att skaffa ett nytt nu:)
Att ljuga i sin anmälan är inte att rekommendera. Är man befintlig kund ska man bocka i detta
 

pedantic

Medlem
Ja, testade när frun ansökte om Classic-kortet på DN-kampanjen och hennes Elite-kort skulle sägas upp. Hände dock inget på ca 6 veckor så "vi" gjorde det via appen istället...
Tack för infon! :)

I ansökan kanske dom menar man har som ambition att säga upp det själv, inte att Amex kommer avsluta gamla kortet åt en? Mycket klurigt! :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen