Senaste nytt

Warsawa val av hotell; Hilton, Radisson eller annat?

John Rambo

Medlem
Det lutar skarpt åt Hilton.

Passar på med en mer ”generell” hilton fråga; även när jag är inloggad på hilton, så kan jag välja olika rum, med eller utan frukost; så om jag väljer rum utan frukost, kommer frukost ändå att ingå?

Således bör jag boka 2st av det billigaste dubbelrum - så ingår om möjligt room upgrade samt extra personer i dessa rum?

Och jag fann svar på min egen fråga ovan; om möjligt så får man upgrade av rum till business exekutive, och isåfall ingår loungen.
 

011430121

Medlem
Det lutar skarpt åt Hilton.

Passar på med en mer ”generell” hilton fråga; även när jag är inloggad på hilton, så kan jag välja olika rum, med eller utan frukost; så om jag väljer rum utan frukost, kommer frukost ändå att ingå?

Således bör jag boka 2st av det billigaste dubbelrum - så ingår om möjligt room upgrade samt extra personer i dessa rum?

Och jag fann svar på min egen fråga ovan; om möjligt så får man upgrade av rum till business exekutive, och isåfall ingår loungen.

Vad har du för status hos Hilton, det finns olika svar på dina frågor beroende på status.
 

Glenn E

Medlem
Sorry; som amex Platinum fick jag Honors gold (dock aldrig utnyttjat förut, men aktiverat kontot)
Boka genom Hilton hemsida eller app. Var inloggad. Frukost är garanterat. Lounge ingick iallafall för 4 år sedan då jag hade HHG.
Den enda skillnaden mot HHD är att man har tillgång till lite mer urval och bubbel vid frukosten
 

John Rambo

Medlem
När jag kollar i inloggat läge i appen så ser jag där att jag är gold medlem.
I rull-listan kan jag välja:
”Honors Stay longer and save” 206pln
”Honors stay longer and save” + breakfast 240pln

...så frågan är; om jag väljer det billigare alternativet; kommer frukost likaså att ingå?

Tack för all hjälp och tips gott folk.
 
Toppen