Senaste nytt

Varför ska man inte boka via resebyrå?

ekf

Medlem
En av de senaste erfarenheterna jag själv hade (var inte jag som bokade utan företaget) var att jag 2 gånger gav instruktioner om vilka flighter som skall bokas. Och man gjorde varje gång som man själv ville. För man ansåg att det var mycket bättre för mig. Att jag har gjort upp planer om möten som är anledning till mitt val, var inget man tog hänsyn till.
Jo tack. Jag har haft en liknande upplevelse med en företagsresebyrå inför en resa med flera stopovers. Specificerade tidsramar för respektive dag som det var lämpligt att resa på till resebyrån, men likförbannat gav de mig flera gånger alternativ som inte uppfyllde tiderna som jag skrivit. Dessutom var resebyråns alternativ dyrare än den rutt jag tittat ut själv i förväg och de var sjukt långsamma på att svara...
Jag hade tänkt att de skulle få chansen att göra vad man vill ha en resebyrå till, att leta reda på alternativ inom givna ramar. Till slut gav jag upp och sa åt dem att boka exakt de flighter jag sett ut och inget annat...
 

Valley

Medlem
Jo tack. Jag har haft en liknande upplevelse med en företagsresebyrå inför en resa med flera stopovers. Specificerade tisdramar för respektive dag som det var lämpligt att resa på till resebyrån, men likförbannat gav de mig flera gånger alternativ som inte uppfyllde tiderna som jag skrivit. Dessutom var resebyråns alternativ dyrare än den rutt jag tittat ut själv i förväg och de var sjukt långsamma på att svara...
Jag hade tänkt att de skulle få chansen att göra vad man vill ha en resebyrå till, att leta reda på alternativ inom givna ramar. Till slut gav jag upp och sa åt dem att boka exakt de flighter jag sett ut och inget annat...

Skulle jag gissa skulle jag direkt lägga min röst på Carlson Wagonlite.
Haft många diskussioner med dem om resor. Bl a att jag inte vill tillbringa 20 timmar på resa med 3 mellanlandningar när jag åker hem från Italien.
Fast. Hade blivit en intressant faktura till kunden på arvode, och alla andra roliga tillägg.

Så avslutade man sina räkningar har jag för mig med något om hur mycket man nu sparat på sina biljetter för att direkt efter lägga på sitt arvode. Alltid mycket högre än besparingen.
Tog mer tid att diskutera med C W än att fixa allt själv.
 

jerk

Medlem
Fick ett svar nu
Hej,

Det globala bokningssystemet skickar ut en tidtabell och säger att platserna finns, men när ni försöker boka och platserna väl ska reserveras så säger flygbolaget att dem inte finns då det är fel platsuppdatering. Detta kan vi tyvärr inte åtgärda själva utan måste ändras av flygbolag och bokningssystem. Vi har skickat in en felanmälan men det kan ta en stund för det att åtgärdas, vi beklagar att ni känner er missnöjd med oss. Om ni vill så kan ni skicka in en bild på den tidtabell som ni försöker boka så kan vi kika på om vi kan lösa det till er manuellt.

Vi vill såklart göra våra kunder nöjda
 

Penguin

Medlem
Skulle jag gissa skulle jag direkt lägga min röst på Carlson Wagonlite.
Haft många diskussioner med dem om resor. Bl a att jag inte vill tillbringa 20 timmar på resa med 3 mellanlandningar när jag åker hem från Italien.
Fast. Hade blivit en intressant faktura till kunden på arvode, och alla andra roliga tillägg.

Så avslutade man sina räkningar har jag för mig med något om hur mycket man nu sparat på sina biljetter för att direkt efter lägga på sitt arvode. Alltid mycket högre än besparingen.
Tog mer tid att diskutera med C W än att fixa allt själv.

Vi har CW på jobbet och måste boka via de på internationella flighter men de agenter jag haft att göra med har aldrig bråkat när man sagt att KLxxx och sedan KLxxx, så länge det uppfyllt policy. Prismässigt är en annan sak, men det får de som upphandlat det hela svara för.
 

jerk

Medlem
Efter 11 mailkonversation till Flygcity. Är det väl bara att slå till då. Dom erbjuder 10000kr per person i Premiumclass med Lufthansa. Vilket är 4000kr billigare än vad jag kan hitta! Tycker det är ett bra pris. Vad tycker ni???



Hej Jerk

Tack för ditt svar, nu fick vi upp bilderna för den resan ni har försökt boka och vi har skickat det vidare till vår tekniska avdelning. Flygbolaget har teknisk fel på denna tidtabellen så ni kommer inte kunna boka in den. Vi kan erbjuda er denna tidtabellen för 10.000 SEK per person.

LH809K 27MAR ARN-FRA 06.50 09.00
LH468K 27MAR FRA-AUS 10.05 15.40

LH7861Y 05APR AUS-ORD 17.30 20.19
LH 435N 05APR ORD-MUC 21.10 13.05 06APR
LH6048Y 06APR MUC-ARN 13.50 16.00

Vänligen återkom hur ni önskar!



Med vänlig hälsning,

Kundsupport
FlygCity
 

Valley

Medlem
Vi har CW på jobbet och måste boka via de på internationella flighter men de agenter jag haft att göra med har aldrig bråkat när man sagt att KLxxx och sedan KLxxx, så länge det uppfyllt policy. Prismässigt är en annan sak, men det får de som upphandlat det hela svara för.

Trevligt att de ryckt upp sig :)
 

Mr Basic

Medlem
Efter 11 mailkonversation till Flygcity. Är det väl bara att slå till då. Dom erbjuder 10000kr per person i Premiumclass med Lufthansa. Vilket är 4000kr billigare än vad jag kan hitta! Tycker det är ett bra pris. Vad tycker ni???



Hej Jerk

Tack för ditt svar, nu fick vi upp bilderna för den resan ni har försökt boka och vi har skickat det vidare till vår tekniska avdelning. Flygbolaget har teknisk fel på denna tidtabellen så ni kommer inte kunna boka in den. Vi kan erbjuda er denna tidtabellen för 10.000 SEK per person.

LH809K 27MAR ARN-FRA 06.50 09.00
LH468K 27MAR FRA-AUS 10.05 15.40

LH7861Y 05APR AUS-ORD 17.30 20.19
LH 435N 05APR ORD-MUC 21.10 13.05 06APR
LH6048Y 06APR MUC-ARN 13.50 16.00

Vänligen återkom hur ni önskar!



Med vänlig hälsning,

Kundsupport
FlygCity
Bra deal men tighta connections....
1.05 på FRA på utresan
0.51 på ORD och 0.45 i MUC på hemresan :rolleyes:

@jerk har du kollat MCT på respektive flygplats?
 

Berglund

Medlem
Efter 11 mailkonversation till Flygcity. Är det väl bara att slå till då. Dom erbjuder 10000kr per person i Premiumclass med Lufthansa. Vilket är 4000kr billigare än vad jag kan hitta! Tycker det är ett bra pris. Vad tycker ni???



Hej Jerk

Tack för ditt svar, nu fick vi upp bilderna för den resan ni har försökt boka och vi har skickat det vidare till vår tekniska avdelning. Flygbolaget har teknisk fel på denna tidtabellen så ni kommer inte kunna boka in den. Vi kan erbjuda er denna tidtabellen för 10.000 SEK per person.

LH809K 27MAR ARN-FRA 06.50 09.00
LH468K 27MAR FRA-AUS 10.05 15.40

LH7861Y 05APR AUS-ORD 17.30 20.19
LH 435N 05APR ORD-MUC 21.10 13.05 06APR
LH6048Y 06APR MUC-ARN 13.50 16.00

Vänligen återkom hur ni önskar!



Med vänlig hälsning,

Kundsupport
FlygCity
Bra pris!
Bara att boka på och gilla läget. Short connections? Det blir en del av reseupplevelsen! Ni får gratis motion i form av pulshöjande rusher mellan planen, helt utan extra kostnad!
 

jerk

Medlem
Bra deal men tighta connections....
1.05 på FRA på utresan
0.51 på ORD och 0.45 i MUC på hemresan :rolleyes:

@jerk har du kollat MCT på respektive flygplats?


Hoppsan! Gäller va snabb i benen där! Dock följer resväskorna med hela vägen. Annars hade det blivit tajt. Kan det verkligen funka?? Boarding brukar väl vara typ 30 min innan avgång va??

Vad är MCT??? nu såg jag minimum conection time
 
Last edited:

Xpressen

Medlem
Efter 11 mailkonversation till Flygcity. Är det väl bara att slå till då. Dom erbjuder 10000kr per person i Premiumclass med Lufthansa. Vilket är 4000kr billigare än vad jag kan hitta! Tycker det är ett bra pris. Vad tycker ni???



Hej Jerk

Tack för ditt svar, nu fick vi upp bilderna för den resan ni har försökt boka och vi har skickat det vidare till vår tekniska avdelning. Flygbolaget har teknisk fel på denna tidtabellen så ni kommer inte kunna boka in den. Vi kan erbjuda er denna tidtabellen för 10.000 SEK per person.

LH809K 27MAR ARN-FRA 06.50 09.00
LH468K 27MAR FRA-AUS 10.05 15.40

LH7861Y 05APR AUS-ORD 17.30 20.19
LH 435N 05APR ORD-MUC 21.10 13.05 06APR
LH6048Y 06APR MUC-ARN 13.50 16.00

Vänligen återkom hur ni önskar!



Med vänlig hälsning,

Kundsupport
FlygCity

Kolla så allt är bokat på en genomgående biljett. Har väl hänt förr att resebyråer bokar ej genomgående biljetter och då står du där med mössan i hand om det skulle skita sig någonstans.
 
Toppen