Senaste nytt

Strul med sas.se och AMEX

mry

Medlem
Med AMEX SAS Premium får man fler poäng om man shoppar resor och liknande på SAS hemsida än de vanliga 15/100. Enligt AMEX hemsida, är det sas.se som gäller. Har själv just nu ett klagomål hos AMEX då jag inte fått de extra poängen när jag shoppat på sas.se. Problemet verkar vara att jag blivit omdirigerad till flysas.com när jag gått in på sas.se och då gäller det inte säger de.

Frågan är, har ni fått problem att få korrekt poäng när ni handlat biljetter på SAS hemsida? När ni går in på sas.se, dirigeras ni om?

Jag skickas till flysas.com med men jag får rätt poäng på biljettköp. Du är inte helt tydlig med vad du har köpt egentligen? Det är en flygbiljett du har köpt? Står det att köpet är gjort hos säljaren "SK STOCKHOLM" på fakturan? (Tidigare var det "FLYSAS STOCKHOLM" ser jag men det har med varit 0,3 poäng per krona.) Tittar jag på "Kontoaktivitet" på amex sida när jag är inloggad och klickar på aktuella köpet så får man även fram att det är en flygbiljett och man ser även från vart och till vart man flugit och biljettnummer samt namn på passagerare.
 

Tonton

Medlem
Jag har också alltid fått mina poäng på sas.se, tog dock lite tid från att få poäng ifrån Apple, fick trycka på några gånger innan poängen trillade in.

Lite smådum fråga men hur ser man om man får dessa extra poäng?

Har också ett Amex SAS premium

Du loggar in på sas.se, klicka på ditt namn (längst upp till höger) så får du fram en ruta där du ser din EuroBonus poäng, lite längre ner klickar du på min EuroBonus, rulla ner så ser du din aktivitet

Syns det här om jag fått extra poäng?

@Jackie - Du verkar blanda ihop vad denna tråden handlar om.

@chronomaster syftar på att man ska få 30p/100kr när man handlar oxå SAS hemsida - vilket han av någon anledningen inte får när han slussas över till flysas.co.uk. Istället får han bara "vanliga" 15p/100kr. Vi pratar alltså som shopping (Resor och andra ancillary products) på SAS hemsida - inte deras partnersite (SAS - Shop & optjen EuroBonus point där man får extrapoäng hos partners (exempelvis Apple).

@Jonas Nordlander - Du kan se din poängintjäning hos Amex hemsida eller app på transaktionsnivå. Där kan du då se hur många poäng du har fått för transaktionen, och således räkna ut om det är 15/100kr eller 30p/100kr som du har fått. På SAS hemsida eller app kan du månadsvis se den konsoliderade poängintjäningen från Amex.
 
Precis Tonton. Istället för 30/100 när jag köper biljetter på SAS hemsida så får jag 15/100. Men AMEX menar att det är mitt egna fel då de bara ger poäng på sas.se. Men jag dirigeras om automatiskt nu så jag vet inte, får väl beställa biljetter i annan webbläsare.

Jag ser detta när jag loggar in på amex hemsida och kollar mina köp för SAS Amex Premium i listan man kan kika på, samma lista där det står hur mycket man spenderat för att nå vouchern.
 

mha321

Medlem
Precis Tonton. Istället för 30/100 när jag köper biljetter på SAS hemsida så får jag 15/100. Men AMEX menar att det är mitt egna fel då de bara ger poäng på sas.se. Men jag dirigeras om automatiskt nu så jag vet inte, får väl beställa biljetter i annan webbläsare.

Jag ser detta när jag loggar in på amex hemsida och kollar mina köp för SAS Amex Premium i listan man kan kika på, samma lista där det står hur mycket man spenderat för att nå vouchern.

Jag tycker nog få problemet med redirects till andra länders siter ibland (ibland fortsatt på svenska, ibland bytes även språket och valuta). Prova att explicit byta till ett annat land i menyn och sedan tillbaka till Sverige.

Amex har nog rätt såtillvida att det inte är *deras* fel. Sedan han man helt klart diskutera om det är ditt fel eller sas fel..
 
@chronomaster syftar på att man ska få 30p/100kr när man handlar oxå SAS hemsida - vilket han av någon anledningen inte får när han slussas över till flysas.co.uk. Istället får han bara "vanliga" 15p/100kr. Vi pratar alltså som shopping (Resor och andra ancillary products) på SAS hemsida - inte der

@Jonas Nordlander - Du kan se din poängintjäning hos Amex hemsida eller app på transaktionsnivå. Där kan du då se hur många poäng du har fått för transaktionen, och således räkna ut om det är 15/100kr eller 30p/100kr som du har fått. På SAS hemsida eller app kan du månadsvis se den konsoliderade poängintjäningen från Amex.[/QUOTE]
@Jonas Nordlander - Du kan se din poängintjäning hos Amex hemsida eller app på transaktionsnivå. Där kan du då se hur många poäng du har fått för transaktionen, och således räkna ut om det är 15/100kr eller 30p/100kr som du har fått. På SAS hemsida eller app kan du månadsvis se den konsoliderade poängintjäningen från Amex.

Ah ok då är jag med. Tack. Fortsätter vara blåögd och lita på att de gör rätt då
 

Tonton

Medlem
Hej Tonton, var ser man poängen på transaktionsnivå i app’en?
Jag lyckats inte hitta det..

oh, my fault! Blandade ihop app och webbläsare (har fram tills några veckor sedan alltid kört Amex direkt i webbläsaren snarare än att använda appen) Pudlar där och rättar mig själv genom att skriva:

I mobilen (iPhone iaf):
Appen: Enbart poängsaldo + Autosweep + värvningar
Webbläsaren: poängsaldo på transaktionsnivå
 
Toppen