Senaste nytt

Air New Zealand lanserar "Economy Skynest"

Agö

Medlem
Spännande produkt som Air New Zealand ansökt om patent för Skynest, sleeping pods i ekonomiklass. Vad tror ni - finns det efterfrågan för en sådan här produkt? 200cm x 58cm.

"As for pricing, the airline is yet to determine the costs and is still assessing the commercial proposition and product viability.

But given there are only six pods on one aircraft, they will likely be in high demand.

"We see a future flying experience where an economy-class customer on long-haul flights would be able to book the Economy Skynest in addition to their Economy seat, get some quality rest and arrive at their destination ready to go," says Nikki Goodman, general manager of Air New Zealand's Customer Experience."


http%3A%2F%2Fcdn.cnn.com%2Fcnnnext%2Fdam%2Fassets%2F200226082325-air-new-zealand-skynest-prototype.jpg


http%3A%2F%2Fcdn.cnn.com%2Fcnnnext%2Fdam%2Fassets%2F200226083249-air-new-zealand-skypods.jpg


Bilder: Air New Zealand

Air New Zealand economy-class sleeping pods: A first look | CNN Travel
 

Palazzi

Medlem
Spännande. Inte första gången de introducerar en ”ny” typ av komfortalternativ. Var det inte så att man kunde konvertera 3-sits till säng häromåret?
 

chazzie

Medlem
Kul koncept, men som sagt ser nästan bättre ut än ett businessäte (ANZ:s businessäte är i min åsikt lite trångt), även om det kanske har en bit till vissa C-stolar, såklart.
 

Canadien

Medlem
Kul koncept, men som sagt ser nästan bättre ut än ett businessäte (ANZ:s businessäte är i min åsikt lite trångt), även om det kanske har en bit till vissa C-stolar, såklart.
Ja, fast tre i höjd och 6 pers med smal gång mellan, en snarkare/bubbelmagad där så blir det väldigt opremium för de övriga 5
 

chazzie

Medlem
Ja, fast tre i höjd och 6 pers med smal gång mellan, en snarkare/bubbelmagad där så blir det väldigt opremium för de övriga 5

Får se till att vara den snarkande bubbelmagade i den sextetten då... :confused: Nåväl, det kan förvisso störa även i C-kabinen, beroende på, jag säger dock inte att jag skulle välja bort en plats i C för detta, men för rätt pris kan det nog bli populärt.
 

folo

Medlem
Video här:


Först Skycoach on nu detta. Kul med ett flygbolag som faktiskt produktutvecklar.

Kan tänka mig att liknande saker redan diskuterats hos andra flygbolag med att det rätt snabbt skjutits ner av belutsfattarna: "Kommer att kannibalisera på C".

Ska bli intressant att se prissättningen!
 
Toppen