Senaste nytt

Ombokning bonusresa & Amex Voucher

H.Kim

Medlem
Har en bonusresa i april som jag bokade i slutet av december innan Amex-voucher gick ut. Vad får jag tillbaka vid en ombokning alt. avbokning? Jag är införstådd med att jag inte kan utnyttja Amex-vouchern vid en ombokning, men nog borde jag få tillbaka EB-poängen + debiterad skatt?

Informationen som jag får från SAS sida tycker jag är lite ospecifik:

"Om du genomför ändringen kommer du att förlora poäng, eftersom poängens giltighetstid har passerat sedan din ursprungliga bokning gjordes.
• Poängsumman du betalat tidigare kommer att återbetalas om du genomför ombokningen."

Men poängens giltighetstid har inte gått ut sedan den ursprungliga bokningen, så den informationen måste refereras till Amex-voucherns utgångstid och de poäng jag fick tillgodoräkna via den, eller hur?
 

Canadien

Medlem
Har en bonusresa i april som jag bokade i slutet av december innan Amex-voucher gick ut. Vad får jag tillbaka vid en ombokning alt. avbokning? Jag är införstådd med att jag inte kan utnyttja Amex-vouchern vid en ombokning, men nog borde jag få tillbaka EB-poängen + debiterad skatt?

Informationen som jag får från SAS sida tycker jag är lite ospecifik:

"Om du genomför ändringen kommer du att förlora poäng, eftersom poängens giltighetstid har passerat sedan din ursprungliga bokning gjordes.
• Poängsumman du betalat tidigare kommer att återbetalas om du genomför ombokningen."

Men poängens giltighetstid har inte gått ut sedan den ursprungliga bokningen, så den informationen måste refereras till Amex-voucherns utgångstid och de poäng jag fick tillgodoräkna via den, eller hur?

Allt som inte gått ut får du tillbaka. Poäng och eller voucher. Skatter fås också tillbaka.
 

Thornado

Medlem
Har en bonusresa i april som jag bokade i slutet av december innan Amex-voucher gick ut. Vad får jag tillbaka vid en ombokning alt. avbokning? Jag är införstådd med att jag inte kan utnyttja Amex-vouchern vid en ombokning, men nog borde jag få tillbaka EB-poängen + debiterad skatt?

Informationen som jag får från SAS sida tycker jag är lite ospecifik:

"Om du genomför ändringen kommer du att förlora poäng, eftersom poängens giltighetstid har passerat sedan din ursprungliga bokning gjordes.
• Poängsumman du betalat tidigare kommer att återbetalas om du genomför ombokningen."

Men poängens giltighetstid har inte gått ut sedan den ursprungliga bokningen, så den informationen måste refereras till Amex-voucherns utgångstid och de poäng jag fick tillgodoräkna via den, eller hur?

Är du Eurobonus Diamond? Jag har varit med om att systemet inte riktigt förstått att poäng inte går ut för EBD och därför ger denna varning innan avbokning, men poängen betalas ändå tillbaka.
 

ekf

Medlem
Är du Eurobonus Diamond? Jag har varit med om att systemet inte riktigt förstått att poäng inte går ut för EBD och därför ger denna varning innan avbokning, men poängen betalas ändå tillbaka.
Den där varningen har jag också fått, då som EBS, trots att inga poäng gått ut. Jag fick alla poäng åter, så det är något fel i kontrollfunktionen...
 

Tonton

Medlem
Är du Eurobonus Diamond? Jag har varit med om att systemet inte riktigt förstått att poäng inte går ut för EBD och därför ger denna varning innan avbokning, men poängen betalas ändå tillbaka.

Den där varningen har jag också fått, då som EBS, trots att inga poäng gått ut. Jag fick alla poäng åter, så det är något fel i kontrollfunktionen...

Den kodningen kommer alltid med när jag avbokar bonusresor - men då står det med något i stil med "Du förlorar alla 0 poäng".
 

Berglund

Medlem
Det är en standardtext som finns där permanent. Det finns ingen kontrollfunktion för om den ska visas eller inte, eftersom det finns vissa som ringer in och klagar ”för att så står det inte” har de helt sonika gjort det lätt för sig och skrivit ut lite extra, till alla, oavsett om man är berörd av det eller inte.
 

Mr Basic

Medlem
Det är en standardtext som finns där permanent. Det finns ingen kontrollfunktion för om den ska visas eller inte, eftersom det finns vissa som ringer in och klagar ”för att så står det inte” har de helt sonika gjort det lätt för sig och skrivit ut lite extra, till alla, oavsett om man är berörd av det eller inte.
Exakt. Man vill undvika att folk hör av sig och hävdar att ”det stod minsann ingenstans att poäng och/eller voucher försvinner”.
 
Toppen