Senaste nytt

Nordea Business Gold upphör. Skiftas till First Card

Valley

Medlem
Spiken i kistan. Nu försvinner mitt sista Visakortalternativ (förutom privatkortet)

I övrigt. Har inget behov av ännu ett MC-kort eftersom jag skaffade ett Eurocard för det ändamålet.
Är det numer så att man måste öppna ett till bankkonto i annan bank för att återfå sitt Visa. För det finns väl inte längre möjligheten att få ett renodlat Visa kreditkort. Eller har jag fel?
 

Valley

Medlem
Tack för alla bra tips och idéer.

Verkar som att Länsförsäkringar kör företagsvisa. Och eftersom jag är i farten och flyttar lite affärer till dem, börjar jag där.
 

NotRyan

Medlem
Spiken i kistan. Nu försvinner mitt sista Visakortalternativ (förutom privatkortet)

I övrigt. Har inget behov av ännu ett MC-kort eftersom jag skaffade ett Eurocard för det ändamålet.
Är det numer så att man måste öppna ett till bankkonto i annan bank för att återfå sitt Visa. För det finns väl inte längre möjligheten att få ett renodlat Visa kreditkort. Eller har jag fel?
Du kan få ett Visa hos First Card också. Inga problem!
https://firstcard-web-test.cdn.pris...st+Card+extrakort+med+VISA+och+MasterCard.pdf
 

Valley

Medlem
Det här var lite intressant.
Business Gold | Nordea.se

Och nu när jag hämtat dagens post och öppnar brevet med ett kort i. Då möts jag av.
"Varsågod, här kommer ditt nya Business Gold..........

Problemet löst. Får jag se vad som händer framöver våren om det ersätts eller om det bara är att köra på.
 

NotRyan

Medlem
Det här var lite intressant.
Business Gold | Nordea.se

Och nu när jag hämtat dagens post och öppnar brevet med ett kort i. Då möts jag av.
"Varsågod, här kommer ditt nya Business Gold..........

Problemet löst. Får jag se vad som händer framöver våren om det ersätts eller om det bara är att köra på.
Det står ju rätt tydligt vad som händer...
— First Card - Mer tid till det som är viktigt för ditt företag

När kommer mitt nya kort?

Nya First Card korten skickas ut löpande med start i april 2020. Kortet landar i företagets brevlåda senast under sommaren.

När slutar mitt gamla Business Gold fungera?
Business Gold korten avslutas löpande; ca två månader efter att du fått ditt nya First Card slutar ditt gamla Business gold fungera. Eftersom vi skickar ut korten löpande så betyder det att kortet slutar fungera någon gång under perioden juni till september.

Vi kommer uppdatera informationen löpande om när Business Gold korten slutar fungera.
 
Toppen