Senaste nytt

Hjälp med att hitta hemresa från Bogota till Stockholm

  1. Varifrån vill du börja din resa? Bogota
  2. Var är din destination? Stockholm
  3. Typ av resa (enkel eller tur och retur)? Enkel som del i en tur och retur. Har resan ner till Bogota bokad nu på fredag
  4. När vill/behöver du komma hem? 2-4 mars
  5. Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  6. I vilken kabinklass? Helst first, annars business
  7. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  8. Vad är din budget? (per person)
    Har tillräckligt med poäng och 2 st 2-4-1 voucher.
  9. Vad är det viktigaste för dig? En annan rutt hem. Enda nackdelen nu är jag har first till och business hem med samma rutt och i samma plan
  10. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Flexibel

Bakgrund: Jag har bokat min första award-resa. Tack BC! Jag sökte en award-resa till en stad jag tidigare inte besökt och vill bränna av poäng och voucher. Hittade en bra biljett till Bogota med Lufthansa. Jag söker nu hjälp med alternativ för vägen hem.

Har som sagt resan till Bogota bokad. Nu sitter jag på en A340-600 i business hem, vilket förstås går att överleva, men inte är drömmen.

Jag undrar om någon kan hjälpa mig hitta en bättre rutt eller alternativ hem till Stockholm. Kommer ringa Tallin och fråga imorgon också. Är helt flexibel. Kan även köpa en revenue-biljett om det öppnar upp spännande möjligheter.
 

palmen

Moderator
Vet inte om detta går att boka, men eventuellt kan du ta dig till Mexico City och flyga Lufthansa First hem där ifrån. Oklart om dessa biljetter ännu släppts till Eurobonus dock. Liten varning också med resa från Mexico City att det inte är den bästa out station för Lufthansa First, finns en del rapporter på forumet att det inte varit "top notch" när man reser där ifrån.
upload_2020-2-25_14-19-40.png


Den tredje finns det direktflighten från Bogota till Frankfurt tillgängligt i First för United, dvs chans att den öppnas upp även för Eurobonus framöver.
 
Tack Palmen, exakt vad jag letar efter!!
Frågade Tallin om denna. Fanns tyvärr inte i deras system.
Ringer igen imorgon.
Funderade även på Turkish från Panama City i business.
 
Tack@Tonton, bra uppmärksammat.
Tack@Benz. Ett bra alternativ. Jag flög tre flighter med Avianca business i Centralamerika under mellandagarna i gamla kabinen. Inte testat den uppgraderade.
 
Toppen