Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

M.K

Medlem
@Xpressen Jag har besökt den berörda orten på Teneriffa ett flertal gånger och jag tror inte du behöver oroa Dig än. Det berörda hotellet ligger en bra bit ifrån huvudstranden om Ni ska bo på det vanliga Svenskhotellet vid Fanabe beach.

Bara ett fall än sålänge också. :)
 

Amund1967

Medlem
Har en resa mot Singapore och Seoul som börjar idag...
Min största oro är nog inte viruset utan restriktioner och att bli fast någonstans :/
Singapore har infört begränsningar för resande från de drabbade regionerna i Sydkorea. Men det behöver ju inte alls påverka din resa.
Jag rekommenderar Straittimes som jag länkar till, den har varit ett stort stöd för mig i alla fall genom att på ett rakt sätt rapportera vad som händer i Asien.
Singapore to bar visitors from Cheongdo and Daegu amid rise in coronavirus cases in South Korea, Health News & Top Stories - The Straits Times
 

Xpressen

Medlem
Flyger ni också med Ving? Var på Teneriffa ska ni bo?

Vi flyger med Ving från GOT och ska bo på Fantasia Bahia Principe på södra Teneriffa. Hur ser det ut för er?


@Xpressen Jag har besökt den berörda orten på Teneriffa ett flertal gånger och jag tror inte du behöver oroa Dig än. Det berörda hotellet ligger en bra bit ifrån huvudstranden om Ni ska bo på det vanliga Svenskhotellet vid Fanabe beach.

Bara ett fall än sålänge också. :)

Enligt google maps är det ca 2 mil mellan "karantänhotellet" och det vi ska bo på. Så klart inte bredvid varandra och egentligen är väl inte risken mycket större att bli smittad där än vad den är hemma med tanke på att det som du säger än så länge endast rör sig om ett fall. Det som jag i dagsläget ser som mest oroväckande är om smittan breder ut sig och vi blir fast på Teneriffa.
 
Tack för info, skönt med folk som är ute och rapporterar :)

PS Kan du smita iväg på en liten RDD-träff 18-27 mars i fiskebyn?

Jag hade en mässa i BKK inplanerat 25-26 mars som tyvärr blev inställd pga Corona. Sedan har jag kundmöte inbokat den 27 i BKK. Den 28-29 är tanken att jag ska träffa Gl...z innan jag drar till VN på Söndag kväll..

Lite beroende på utvecklingen. Blir det värre finns det risk att jag inte får åka iväg alls för jobbet. Blir det inte värre så kommer jag i alla fall vara i BKK den 27... Är du kvar där 28-29 mars också?
 

Sander

Medlem
Vi ska till Seoul över påsk. Vi ska flyga via Frankfurt åt båda håll. Den senaste tidens utveckling i Sykorea gör det mer aktuellt för oss att följa utvecklingen. Skönt att vi inte ska mellanlanda via Singapore eller Kina. För vår del handlar det därmed mer om hur utvecklingen är i det direkta Seoulområdet. Såg att UD skrev att "Seoul Metropolitan Government" uppmanar äldre att hålla sig inomhus och alla medborgare att bära mask... Känns ändå skönt att vi har fullt avbokningsbara flygbiljetter (bonusresa) och avbokningsbart hotell om det tyvärr skulle behöva ställas in.
 

Gus

Medlem
Har en resa mot Singapore och Seoul som börjar idag...
Min största oro är nog inte viruset utan restriktioner och att bli fast någonstans :/
Jag har en likadan resa den 2 april, byter plan i Singapore och Bangkok på väg mot Seoul. Rapportera gärna med värmekameror och tillgänglighet i Seoul etc. Jag är inte så orolig för själva viruset utan är mer orolig att jag ska få en dagisbakterie av kidsen dagen innan avresa och få feber som misstas för Coronaviruset med tvångsisolerad som följd.

Vi har en tänkt resa den 2 april och visst blir jag tveksam hur allt utvecklar sig just nu.
Åker ni med Singapore Airlines via Moskva den 2 april? :)
 
Toppen