Senaste nytt

Strul med sas.se och AMEX

Hej, vet inte var jag ska lägga denna fråga då den berör både AMEX och SAS, flytta om det behövs.

Med AMEX SAS Premium får man fler poäng om man shoppar resor och liknande på SAS hemsida än de vanliga 15/100. Enligt AMEX hemsida, är det sas.se som gäller. Har själv just nu ett klagomål hos AMEX då jag inte fått de extra poängen när jag shoppat på sas.se. Problemet verkar vara att jag blivit omdirigerad till flysas.com när jag gått in på sas.se och då gäller det inte säger de.

Frågan är, har ni fått problem att få korrekt poäng när ni handlat biljetter på SAS hemsida? När ni går in på sas.se, dirigeras ni om?
 

Benz

Medlem
Personligen har jag alltid fått extra poäng när jag handlat på sas.se. Jag blir heller inte omdirigerad från sas.se till flysas.com.. Kan det ha att göra med några geografiska och/eller språkinställningar?
 

Jackie

Medlem
Jag har också alltid fått mina poäng på sas.se, tog dock lite tid från att få poäng ifrån Apple, fick trycka på några gånger innan poängen trillade in.
 

Jackie

Medlem
Lite smådum fråga men hur ser man om man får dessa extra poäng?
eE
Har också ett Amex SAS premium

Du loggar in på sas.se, klicka på ditt namn (längst upp till höger) så får du fram en ruta där du ser din EuroBonus poäng, lite längre ner klickar du på min EuroBonus, rulla ner så ser du din aktivitet
 
Syns det här om jag fått extra poäng?
 

Attachments

  • Screenshot_20200226-223722.png
    Screenshot_20200226-223722.png
    161,5 KB · Visningar: 197

mry

Medlem
Syns det här om jag fått extra poäng?

Du ser en gång per månad om du fått poäng från amex på sas hemsida. Vilka köp och hur mycket poäng du får för det köpet ser du på när du är inloggad på amex sida. Det står bara hur mycket poäng du får för köpet och de verkar använda någon login för avrundning med så två köp på exakt samma belopp kan skilja någon poäng.
 
Toppen