Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

squeezen

Medlem
Vad jag lyckas hitta så finns inga entry restrictions mer än att de kollar temp.

funderar tex på att åka Eva air via taipei, mot idag CPH-BKK, bör vara ok helt enkelt men i dessa tider kanske det bästa är att försöka åka point to point...?
 

bachelor

Medlem
Verkar som SAS dragit ner frekvensen på SK965 (CPH-HKG) i Mars. Körs endast torsdagar, lördagar och söndagar och därmed SK966 endast lördag, måndag, tisdag. Upptäckte precis att min fredagsresa till HKG om ett par veckor blivit inställd.
Blev du inte ombokad? Jag fick min hemresa ombokad en dag senare från sön till mån, och alternativa rutter med sas är ju Shanghai/Peking så känns som det blir säkrast att stanna kvar en dag/åka hem en dag tidigare än planerat.
 

Hylve

Medlem
Blev du inte ombokad? Jag fick min hemresa ombokad en dag senare från sön till mån, och alternativa rutter med sas är ju Shanghai/Peking så känns som det blir säkrast att stanna kvar en dag/åka hem en dag tidigare än planerat.

Jodå, blev precis ombokad. Får åka ner en dag tidigare.
 

apknug

Medlem
En liten uppdatering från 3de februari, det är senaste gången som MSB uppdaterade sin publika Facebook sida om Corona viruset, där hänvisar de till folkhälsomyndigheten. Som enligt tidigare post har satt upp tre roll ups under lika många veckor på Arlanda.

Detta påverkar mitt resande. Och förtroende.
3cd78d764ec76bf0e85a28c2fe3d73e7.jpg
 

Maja

Medlem
Vår flight TG401 från BKK-SIN den 12/4 kl 19:40-22:55 har precis blivit inställd och istället är vi ombokade till TG409 den 12/4 kl 16:25-19:40. Finns inga andra alternativ när jag har letat själv och Tallin kunde inte heller finna något så bara att gilla läget. Är helt fullt så gick ej att byta platser i nuläget heller.

Återstår att se om det hinner bli fler ändringar eller om vi får blåsa av hela resan för att det utvecklas negativt i Singapore eller Bangkok framöver.

Nu fick vi plötsligt närmare 6 timmar på Changi, så vad roar vi oss med där? Vet att det iaf är en av de bättre flygplatserna i världen att fastna flera timmar på. :)
 
Vår flight TG401 från BKK-SIN den 12/4 kl 19:40-22:55 har precis blivit inställd och istället är vi ombokade till TG409 den 12/4 kl 16:25-19:40. Finns inga andra alternativ när jag har letat själv och Tallin kunde inte heller finna något så bara att gilla läget. Är helt fullt så gick ej att byta platser i nuläget heller.

Återstår att se om det hinner bli fler ändringar eller om vi får blåsa av hela resan för att det utvecklas negativt i Singapore eller Bangkok framöver.

Nu fick vi plötsligt närmare 6 timmar på Changi, så vad roar vi oss med där? Vet att det iaf är en av de bättre flygplatserna i världen att fastna flera timmar på. :)

Fick också nyligen några timmar extra på Changi att spendera då vårt Flyg i april från Taipei till Singapore med avgång 17:45 (SQ879) ställdes in och vi istället blev ombokade till SQ877 14:20. Ska vidare med kväll/nattflyget till Cph sedan. Känns som att de ställt in lite avgångar osv. men då får man några timmar på Changi igen då vi egentligen bara skulle haft 1,5h byte. Lite tråkigt att tappa timmarna på resmålet men samtidigt är det ju en bra flygplats att spendera lite tid på.

Tittar man på utvecklingen utanför Kina så tycker jag ändå det känns rätt bra o att det verkar stannat av lite, det är få nya fall varje dag och även Singapore som har bland de flesta utanför har väl ändå bara runt 84 fall. För min del blir det Vietnam och Taipei där jag framförallt varit orolig för Taipei men känns som de lyckats hålla det rätt bra med 24 fall bara. Så än så länge känns trafiken betydligt farligare än viruset men man får ju hålla koll på hur läget förändras. O förhoppningsvis så ställer de inte in och flyttar fler flyg :)
 

LPC123

Medlem
Vår flight TG401 från BKK-SIN den 12/4 kl 19:40-22:55 har precis blivit inställd och istället är vi ombokade till TG409 den 12/4 kl 16:25-19:40. Finns inga andra alternativ när jag har letat själv och Tallin kunde inte heller finna något så bara att gilla läget. Är helt fullt så gick ej att byta platser i nuläget heller.

Återstår att se om det hinner bli fler ändringar eller om vi får blåsa av hela resan för att det utvecklas negativt i Singapore eller Bangkok framöver.

Nu fick vi plötsligt närmare 6 timmar på Changi, så vad roar vi oss med där? Vet att det iaf är en av de bättre flygplatserna i världen att fastna flera timmar på. :)
Ja vad vill ni göra? :)
Det är en fantastisk flygplats att resa via och det finns allt från gratis Bio, Pool, Fjärilspark, The Jewel och massa roliga affärer, eller varför inte ta sig in till Singapore som tar ca 15-20min med taxi och ta en promenad runt Marina Bay? Lätta att pollitera väskorna om man inte vill ha dom med in till stan (på terminal2 lämnar man dom för en liten kostnad) dock vill dom inte ha bärbara datorer för då måste säkerhetspersonal komma och scanna dom och det tar 20 min extra.
 

Maja

Medlem
Ja vad vill ni göra? :)
Det är en fantastisk flygplats att resa via och det finns allt från gratis Bio, Pool, Fjärilspark, The Jewel och massa roliga affärer, eller varför inte ta sig in till Singapore som tar ca 15-20min med taxi och ta en promenad runt Marina Bay? Lätta att pollitera väskorna om man inte vill ha dom med in till stan (på terminal2 lämnar man dom för en liten kostnad) dock vill dom inte ha bärbara datorer för då måste säkerhetspersonal komma och scanna dom och det tar 20 min extra.
Då vi inleder vår resa med 5 nätter i just Singapore så struntar vi att åka in till stan. Just nu lutar det åt ett besök på The Jewel, alt. så håller vi oss bara landside och kör någon av trädgårdarna, bio kanske om det är någon film som tilltalar oss och hänger i loungen.
 

Samosaguas

Medlem
Då vi inleder vår resa med 5 nätter i just Singapore så struntar vi att åka in till stan. Just nu lutar det åt ett besök på The Jewel, alt. så håller vi oss bara landside och kör någon av trädgårdarna, bio kanske om det är någon film som tilltalar oss och hänger i loungen.
Nog för att Changi är en trevlig flygplats, men att spendera 5 nätter där känns mer än överdrivet ;)
 
Toppen