Senaste nytt

Separata fakturor på Amex Platinum

JA39

Medlem
Hej.

Jag funderar på att skaffa mig ett Amex platinum och undrar om man har möjlighet att få separata fakturor på olika kort.

Tanken är att jag skall dra alla företagskostnader på ett kort och vill då ha separat faktura medan jag skall kunna göra privata inköp med ett extrakort.

Hoppas ni förstår tanken med 2 separata fakturor.

Vidare skriver Amex följande

"" I ditt medlemskap ingår 1 Platinum Extrakort, 4 Gold Card Extrakort samt ett Additional Card till dig själv. ""

Skulle det vara möjligt att ta ut exempelvis ett gold card och ha på separat faktura?

Och avslutningsvis vad är det för skillnad på Extrakort och Additional card?
 

Claes L

Medlem
Du får en faktura MEN det är uppdelat vad varje kort har inhandlat.
När du loggar in på Mitt konto kan du välja ett specifikt kort och få statment för bara det kortet....
 

JA39

Medlem
Tack för svaret.

Misstänkte att det var så och då fungerar inte mitt tänkta upplägg då jag har krav på separat faktura.
 
Ganska uttömmande svar men som tillägg: Extra kort är samma kortnummer medan additional har eget kortnummer och kod.
Allt kommer fortfarande på samma faktura då Additional card är kopplat till huvudkortet.

Min rekommendation är att ringa AMEX förklara situationen så lär dom komma med ett bra förslag hur du skall göra. Dom har ju trotts allt företagskort också så dom kanske kan ge dig något paketpris ;)
 

Brandten

Medlem
De kommer inte komma med någon bra lösning då jag för någon vecka sedan ringde och frågade om jag kunde få separerat Platinum korten på fakturan OCH/ELLER om det gick att separera mina 3 SAS Amex (vanligt + AC + FruBrandten) men de kunde endast ändra namn på korten, de kommer fortfarande på samma faktura dock i en mörkgrå nyans på samma sida.
 

JA39

Medlem
De kommer inte komma med någon bra lösning då jag för någon vecka sedan ringde och frågade om jag kunde få separerat Platinum korten på fakturan OCH/ELLER om det gick att separera mina 3 SAS Amex (vanligt + AC + FruBrandten) men de kunde endast ändra namn på korten, de kommer fortfarande på samma faktura dock i en mörkgrå nyans på samma sida.

Tack Brandten, du besparade mig ett samtal.
 

olo

Medlem
Ganska uttömmande svar men som tillägg: Extra kort är samma kortnummer medan additional har eget kortnummer och kod.
Nja, alla korten har egna kortnummer, men samtliga är kopplade till huvudkortet.
Extra kort är för anhöriga (respektive/barn/etc).
Additional card: Har huvudkortsinnehavarens namn på sig men används för att särredovisa kostnader. Dock fortfarande på samma faktura.

Huvudkortsinnehavaren är betalningsansvarig för samtliga.
 

Magino

Medlem
Tänkte höra om detta gäller fortfarande. Eller har det förändrats något över de senaste 5 åren. Kan man skapa egna fakturor till extrakort eller additional card eller vad man vill kalla det?
 
Kan man skapa egna fakturor till extrakort eller additional card eller vad man vill kalla det?

Fortfarande en faktura för ett avtal, dvs alla additional cards och extrakort kommer på samma faktura.

Om du däremot har t.ex. ett Platinum och ett Elite (eller vilken annan kombination av avtal som helst), så kommer de på separata fakturor.
 
Toppen