Senaste nytt

Svensexa, vart ska vi åka för 1-2 nätter?

Najk

Medlem
Hej!
Jag ska planera en svensexa i i början av sommaren (prel helgen 29-31maj) och undrar om det är någon som har tips på resmål? Vi blir cirka 15-20pers och jag tänkte vi skulle vara borta 1-2 nätter. Bor i Småland men vi är hyfsat flexibla.

Om det är 1 natt så bör det vara morgonflight på lördagen, vid två nätter utresa fredag och hem söndag, inte för sen hemresa.

Har kikat på Eurowings GOT-HAM Fre-Sön men andra förslag är välkomna!
 

Elias

Medlem
Du bör enbart överväga slutdestinationer med direktflyg från GOT. Jag googlade och hittade denna sajt som listar destinationer från GOT: List of destinations & airlines from Landvetter, Gothenburg - FlightsFrom.com

Baserad på den hade jag föreslagit Belgrad. Fin stad, stort nattliv, trevliga restauranger som funkar för stora sällskap samt... BILLIGT.

Bra tips, tyvärr så faller ju det dock om man tittar på när WizzAir flyger dit från Göteborg..
 

Walter

Medlem
Hamburg verkar vara det vettigaste alternativet sett till flygtiderna, bra stad att svensexa i också :) tre andra förslag att överväga Amsterdam, Budapest och Helsingfors - där det senare nog kan vara ett trevligt alternativ för en lite mer städad svensexa - bra köttrestauranger och sköna mixology ställen iaf!
 

Canadien

Medlem
Om det är lika långt till CPH som GOT från 'Småland' så finns ju fler destinationer. Berlin är bra, Prag och Bratislava också.
 

henke12

Medlem
29 - 31 maj,

Perfekt helg!


Jag hade planerat väldigt minutoperativt då ni inte har så mkt tid att spela på,

Åka ner med 20 pers och göra en natt låter lite väl stressigt!
Ni kommer ju knappt hinna nåt innan det är dags att åka hem

Att dra runt på 15-20 pers är dock ingen lek.
Det går ju liksom inte att ramla in på en random restaurang utan bokning :)
Och allt tar väldigt lång tid,

Jag drog runt med 15 i Berlin för några år sen. Största utmaningen var transporter lokalt i stan kvällstid. Svårt att hålla ihop 4-5 taxibilar med glada pågar i!

Men det beror ju på hur ni är som grupp, vilken budget(hotell eller AirBNB) som finns och vad ni vill göra :)

Jag hade kollat(och har nu kollat) vilka direktflyg som finns från GOT på flygtid kortade än 3h med avgång tidig eftermiddag fredag 31 maj.
Sen hemresa på söndag hade jag dock övervägt för att inte "tappa fart" på lördagen pga tidig hemresa(och hemmaförpliktelser när man kommer hem sliten och tid fortfarande finns för storhandlingar osv):)

Runt/efter lunch finns:
  • Visby
  • Hamburg
  • Edinburgh
  • Wien
  • Amsterdam
  • Gdansk
  • Riga
  • Prag

Belgrad förstås asnice, men hittade inget flyg dit.

Jag hade siktat på någon av de 4 nedersta!
 

bachelor

Medlem
Rekar absolut Hamburg och Berlin, storstäder med riktigt bra nattliv. Men håller med ovanstående om att det är lite stök med så många människor. Uber funkar dock rätt bra i största delen av Tyskland, kan vara en ide att 3-4 gubbar laddar ner och bokar bil samtidigt.
 

Räven

Medlem
Kan rekommendera budapest och warzava. Kan du anpassa sig för ryans och wizairs flygtiderna kan du komma dit väldigt billigt!
 
Toppen