Senaste nytt

Hur hittar man prisvärda hotell i Boston?

Mr Basic

Medlem
Planerar en resa till Boston i höst men har aldrig varit där så jag har inga referenser. Vi ska vara i Boston i 3 nätter (innan vi tar Amtrak till NYC).
Har bokat två boenden i Back Bay/South End och ett i Theatre District. Vad skulle ni som varit i Boston rekommendera av dessa 2 områden? Spontant ser det ut att vara lite fler restauranger mm i Back Bay. :rolleyes:
Vi kommer inte att ha ngn bil.
 

sembl

Medlem
Allt är inom promenadavstånd i Boston så det spelar inte så stor roll. Uber är billigt om ni inte orkar gå så ta det hotell som ni tycker är bäst värde på.
 

Charlie D

Medlem
Jag ska till Boston med frugan i Augusti.
Tanken är att ta 5 dagar i staden och bara strosa runt och insupa atmostfären.
Vi gillar städer och det blir första stoppen på en 3 veckors USA turné kan man säga.
Vart i staden ska man bo är den stora frågan?
VI kikar på Seaport eller Downtown nära Boylston Street Stationen - VIlket är att föredra här?
Tänker skippa bil nämligen och promenera /äta / dricka oss igenom staden.

Jag brukar bo på Marriott Long Warf vilket har ett bra läge, med hamnutsikt, för att promenera till olika stadsdelar (om man gillar att gå). Celtics/Bruins spelar inte i augusti men annars finns det ett trevligt Courtyard mittemot TD Garden. Det läget är dock inte optimalt för andra aktiviteter. Tycker inte W eller RC är värt poängen/priset i Boston.
 

jerixon

Medlem
Blev Residence Inn Downtown/Seaport för oss 5 nätter.
Nyrenoverat, stora rum och bra läge.
Kommer nog bli trevligt =)
Räknar med en baseball match med lite tur och en hel del öl och mat som sagt!

Jag brukar bo på Marriott Long Warf vilket har ett bra läge, med hamnutsikt, för att promenera till olika stadsdelar (om man gillar att gå). Celtics/Bruins spelar inte i augusti men annars finns det ett trevligt Courtyard mittemot TD Garden. Det läget är dock inte optimalt för andra aktiviteter. Tycker inte W eller RC är värt poängen/priset i Boston.
 

jerixon

Medlem
Just därför jag nyttjar poäng. Annars hade jag nog aldrig åkt dit trots stort intresse. Är helt enkelt för dyrt med Hotell för mig =)
 
Toppen