Senaste nytt

Boka Thai codeshare via SAS

Albert

Medlem
Hej!
Jag har ett gäng vouchers hos SAS som jag försöker använda för en resa till Bangkok under november/december 2020. Ser däremot ingen tillgänglighet med Thai via sas.se. Vet någon om det inte längre går att boka via SAS eller om biljetterna inte släppts?
 

AABack2ARN

Medlem
Jag hittar INGEN tillgänglighet på SK codeshares på Thai-flygen efter övergången till sommartabellen i slutet av mars. Flygen finns upplagda men helt utnollade enligt ExpertFlyer.

Kan väl bero på SK-IT, att avtalen ska omförhandlas eller något annat.

P.S. Kan man använda dessa vouchers på codeshareflyg?
 

Albert

Medlem
En fråga, vad är det för vouchers du har?
Tack för svaren!
Det stämmer som palmen skrev att det är kompensations-vouchers efter försenade flyg.
Genomförde en testbokning för ett par månader sedan ARN-BKK-ARN med TG via sas.se och då fungerade vouchers ända in i sista steget. Ser ut som detta fortfarande gäller trots att det är CX codeshare i bokningen denna gång.
 

011430121

Medlem
Är det verkligen så med de nya systemet med förseningsvouchers som lanserades för runt ett år sedan? Hittar ingen information om sådana begränsningar.
Du gör mig osäker.

Tack för svaren!
Det stämmer som palmen skrev att det är kompensations-vouchers efter försenade flyg.
Genomförde en testbokning för ett par månader sedan ARN-BKK-ARN med TG via sas.se och då fungerade vouchers ända in i sista steget. Ser ut som detta fortfarande gäller trots att det är CX codeshare i bokningen denna gång.
Berätta hur det går när du har bokat.
 

Senator

Moderator
Jag kollade på min senaste voucher och här är alla villkor.
Voucher | SAS

Jag ser ingen begränsning som det fanns tidigare. I mailet stod följande.

Information about the SAS voucher:
- The voucher will be sent to you in a separate mail, with instructions.
- You need to wait 48 hours, counting from when you receive the voucher, until the voucher can be used.
- The voucher acts as a gift card, ie. You do not need to use the full amount at once.
- The voucher is not personal.
- The voucher can be used as a payment method when booking on SAS’s website or by phone to SAS Sales & Service.
 
Toppen