Men tänk på alla som inte är med i detta forum…
Tänk vad SAS sparar på alla poäng som inte löses in.
Jag skulle anta att det finns en ”hel del” 2-4-1 vouchers, flypremium och en hel drös med folk som sitter med så pass många poäng att de är award berättigade, men som inte kan boka nu när on-line bokningen ligger nere.
Vi som är erfarna och tålmodiga kan ägna timmar åt att leta på alternativa vägar för att sedan ringa och hoppas att man får Bingo!
Men att i många fall vänta i över en timme för att sedan upptäcka att man blir tvungen till HUCA, för att börja om igen…
Antar att det är bara ett fåtal procent som orkar med det jämfört med om man kan söka och boka on-line…??
Men tänk på alla som inte orkar och ger upp…där spara SAS mycket pengar…De räknar kallt med att dessa kunder återkommer och köper revenue biljetter…
Summering av SAS onlinemöte med Eurobonus-medlemmarna | FinalCall.travel Sverige
”Star Alliance bonusresor var ett ämne som många hade frågat om. Bland annat lyftes frågor om när du kan boka dessa resor online igen. För närvarande är det endast möjligt att beställa via telefon. Men han kom inte med ett datum för när det kommer att vara möjligt igen – säkert till stor besvikelse för de många medlemmarna som har American Express-kuponger, som löper ut denna månad.”