Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

TasselT

Medlem
Återigen misslyckas Landvetter med bagagehanteringen.
Ankomst SK165. Enligt skyltningen ska bagaget komma på band 2 19.21
Tiden går och 19.21 passeras utan att det kommer något bagage. Efter 5 min upptäcker jag att det snurrar en massa väskor på band 5 så går dit och tittar. Mycket riktigt är det bagaget från SK165 som ligger där.
Det blev missad flygbuss och kommer att bli klagomål till SAS.
Att det ska vara så svårt att skicka ut bagaget på rätt band.
Långt ifrån första gången det händer på Landvetter :mad:

/TT
 
Återigen misslyckas Landvetter med bagagehanteringen.
Ankomst SK165. Enligt skyltningen ska bagaget komma på band 2 19.21
Tiden går och 19.21 passeras utan att det kommer något bagage. Efter 5 min upptäcker jag att det snurrar en massa väskor på band 5 så går dit och tittar. Mycket riktigt är det bagaget från SK165 som ligger där.
Det blev missad flygbuss och kommer att bli klagomål till SAS.
Att det ska vara så svårt att skicka ut bagaget på rätt band.
Långt ifrån första gången det händer på Landvetter :mad:

/TT
Jag tycker du skall begära MINST 50k poäng och en offentlig ursäkt från SAS för detta obehag och den kränkthet det genererade.

Dock en liten fråga från någon som inte fullt ut litar på andra utan gärna vill dubbelkolla saker. Om det nu händer någorlunda frekvent på Landvetter att bagaget inte kommer ut på det band som annonserats, och det faktum att en 5 minuters försening gör att du missar flygbussen (jag skulle aldrig kunna ha 5 min marginal på Kastrup, man vet aldrig när bagagehanterarna måste dricka öl), skulle det inte varit en idé att ni höll koll på de andra banden också utifall att?
 

TasselT

Medlem
Jag tycker du skall begära MINST 50k poäng och en offentlig ursäkt från SAS för detta obehag och den kränkthet det genererade.

Dock en liten fråga från någon som inte fullt ut litar på andra utan gärna vill dubbelkolla saker. Om det nu händer någorlunda frekvent på Landvetter att bagaget inte kommer ut på det band som annonserats, och det faktum att en 5 minuters försening gör att du missar flygbussen (jag skulle aldrig kunna ha 5 min marginal på Kastrup, man vet aldrig när bagagehanterarna måste dricka öl), skulle det inte varit en idé att ni höll koll på de andra banden också utifall att?
Det är ca 100 meter mellan bagageband 2 och 5 på Landvetter. Enligt skyltningen skulle bagage från Oslo komma på band 5 vilket det också gjorde.
Om nu bagagehanteringen inte kan skylta rätt så hade det varit bättre med ett enda bagageband som det är på Arlanda inrikes. Det funkar ju det med.

/ TT
 
  • Gilla
Reactions: Gus

JochenS

Medlem
Det är ca 100 meter mellan bagageband 2 och 5 på Landvetter. Enligt skyltningen skulle bagage från Oslo komma på band 5 vilket det också gjorde.
Om nu bagagehanteringen inte kan skylta rätt så hade det varit bättre med ett enda bagageband som det är på Arlanda inrikes. Det funkar ju det med.

/ TT
Jag missar kanske något, men exakt vad är det SAS gjort så dåligt? Är det inte snarare "Landvetter, det här gjorde ni inte så bra"?
 

Plus

Medlem
Swedavia fråntog sig allt ansvar och påstod att det är SAS som har hand om bagagehanteringen för sina plan.

/ TT

Fast det är Swedavia som är ansvariga för skärmarna sant tekniken som skyltar vilket band det är. SAS har inget med det att göra utan blir tilldelade ett band för varje ankomst. Precis på samma sätt som med gate.

Sen kan lastarna lägga bagaget på fel band, det är ju inte bra. Däremot kan jag tycka att man kan vara lite vaken som passagerare och hålla ögonen öppna runt omkring. Särskilt om man är den enda ankomsten vid tillfället.
 
Toppen