Önskar förslag/råd hur/om/ jag ska agera gentemot Amex efter nedanstående upplevelse;
13/1
Förlorade plånbok på Teneriffa 13/1. När och hur ingen aning. Borta när jag skulle betala en lunch.
Kontaktade omgående Amex. Spärra kort no problem. Önskade nytt kort till vårt hotell som vi skulle stanna till 1/2. Inga problem, dubbelkollade adressen, skulle ta 3-5 arbetsdagar.
Behövde kort för betala kommande hotellbokningar m.m. Kvar fanns hustruns MC med begränsad limit.
23/1
Inget nytt kort. Ringde Amex. Jodå, hade skickats 21/1 . Skulle komma inom 3-5 arbetsdagar via DHL.
28/1
Receptionen klart irriterade över en stolle som dagligen frågade efter DHL-levverans.
Ringde igen. Jodå kortet hade levererats och utkvitterats i London!!!!
OK?!
Konstaterade vi skulle byta hotell till Puerto de la Cruz 1/2 och blev överens att kortet kulle sändas till detta hotell, Adress kollades via google. Allt Ok enligt kundtjänsten.
Fick även ett trackingnummer på DHL. Gick in och kollade. Hittade fram till 15/1 då kortet flyttat sig till Brighton. väldigt långt mellan London och Brighton....
Ringde igen 31/1
Gjorde klart att vårt nya hotell krävde förskottsbetalning, men accepterat att vi betalar 4/2 dvs kvällen innan utcheckning. Då vi skulle vidare till Santa Cruz.
Ytterligare samtal 3/2, nu något frustrerat (klart understatement). Besked kortet fanns nu i Las Palmas Wahoo...
Fixat överföringar till hustruns MC för att klara kommande större betalningar,
4/2 kl 19.30, hotellet krävde betalning senast 20.00 utcheckning 5/2, dök DHL upp med mitt Amex kort.
Nu fått mejl från Amex där de beklagar och ber mig kontakta dem.
Så till min fråga.
Har bl.a förlorat 2.000 EB poäng, ett jädrans strul ochoro var mitt kort befinner sig.
Vad anser ni här på BC?
Ska jag bara glömma det hela? Ringa och förklara inkompetensen? Kräva någon form av kompensation?
13/1
Förlorade plånbok på Teneriffa 13/1. När och hur ingen aning. Borta när jag skulle betala en lunch.
Kontaktade omgående Amex. Spärra kort no problem. Önskade nytt kort till vårt hotell som vi skulle stanna till 1/2. Inga problem, dubbelkollade adressen, skulle ta 3-5 arbetsdagar.
Behövde kort för betala kommande hotellbokningar m.m. Kvar fanns hustruns MC med begränsad limit.
23/1
Inget nytt kort. Ringde Amex. Jodå, hade skickats 21/1 . Skulle komma inom 3-5 arbetsdagar via DHL.
28/1
Receptionen klart irriterade över en stolle som dagligen frågade efter DHL-levverans.
Ringde igen. Jodå kortet hade levererats och utkvitterats i London!!!!
OK?!
Konstaterade vi skulle byta hotell till Puerto de la Cruz 1/2 och blev överens att kortet kulle sändas till detta hotell, Adress kollades via google. Allt Ok enligt kundtjänsten.
Fick även ett trackingnummer på DHL. Gick in och kollade. Hittade fram till 15/1 då kortet flyttat sig till Brighton. väldigt långt mellan London och Brighton....
Ringde igen 31/1
Gjorde klart att vårt nya hotell krävde förskottsbetalning, men accepterat att vi betalar 4/2 dvs kvällen innan utcheckning. Då vi skulle vidare till Santa Cruz.
Ytterligare samtal 3/2, nu något frustrerat (klart understatement). Besked kortet fanns nu i Las Palmas Wahoo...
Fixat överföringar till hustruns MC för att klara kommande större betalningar,
4/2 kl 19.30, hotellet krävde betalning senast 20.00 utcheckning 5/2, dök DHL upp med mitt Amex kort.
Nu fått mejl från Amex där de beklagar och ber mig kontakta dem.
Så till min fråga.
Har bl.a förlorat 2.000 EB poäng, ett jädrans strul ochoro var mitt kort befinner sig.
Vad anser ni här på BC?
Ska jag bara glömma det hela? Ringa och förklara inkompetensen? Kräva någon form av kompensation?