Senaste nytt

SAS ställer in min hemresa från Peking den 16 mars!

clarkkent

Medlem
Lämnade Sverige för min årliga Asien semestern. SAS från Arn till cph och vidare till hkg, sedan till bkk med Hk express. Skall snurra några veckor i Asien för att flyga med air asia till Peking 11 mars och hem till Sverige med SAS den 16e mars, nu är hemresan inställd, vad gäller och vilket skydd har jag? Resa och hotell är betalt med amex hela vägen.
 

Canadien

Medlem
Lämnade Sverige för min årliga Asien semestern. SAS från Arn till cph och vidare till hkg, sedan till bkk med Hk express. Skall snurra några veckor i Asien för att flyga med air asia till Peking 11 mars och hem till Sverige med SAS den 16e mars, nu är hemresan inställd, vad gäller och vilket skydd har jag? Resa och hotell är betalt med amex hela vägen.

SAS borde kunna erbjuda ombokning till Air China PEK-ARN, ring dem om det är det du vill ha
 

Ledly

Medlem
Hade själv samma problem. Frun sitter i Peking med hemresa bokad 2. Mars.

Ringde kundtjänst idag löst på 5 min. Ville först boka pek-hkg-cph-got. Gillade inte att behöva flyga flera timmar åt fel håll.

Påpekade det och de fixade då pek-arn-got med Air China.
 

clarkkent

Medlem
Avslog ett erbjudande med air China, Peking till London sen Arlanda. Godtog en hemresa från Hong Kong 14 mars och vad hände?
Nu vill SAS bara avboka min biljett och sen får jag ta mig hem på eget bevåg. Reser på en amex voucher i business, hur tänker de betala tillbaka det 25 000 poäng och en halv voucher?
 

011430121

Medlem
Avslog ett erbjudande med air China, Peking till London sen Arlanda. Godtog en hemresa från Hong Kong 14 mars och vad hände?
Nu vill SAS bara avboka min biljett och sen får jag ta mig hem på eget bevåg. Reser på en amex voucher i business, hur tänker de betala tillbaka det 25 000 poäng och en halv voucher?
Har inte SAS något svar när du frågat dem?
Det är svår för BC medlemmarna att svara på den frågan.
Meddela vad SAS säger så får BC diskutera från svaret och ev. hjälpa till med vad du har för rättigheter.
 
Toppen