Senaste nytt

Kompensationstråden – hotell

Tonton

Medlem
Stad: New York, USA
Hotell: Hampton Inn 35th Street
Problem: Bokat twin bedroom, men de kunde enbart erbjuda king bedroom vid ankomst 20:00. Väntetid minst 30min för att få ett twin redo.
Kompensation: 15 000 poäng
Klagomål framfört: Behövdes inte framföras
Kompensation föreslagen av: Receptionisten
Kompenserades av: Hilton direkt på plats.
Status: HHD
 

taxvalp

Medlem
Stad: New York, USA
Hotell: Hampton Inn 35th Street
Problem: Bokat twin bedroom, men de kunde enbart erbjuda king bedroom vid ankomst 20:00. Väntetid minst 30min för att få ett twin redo.
Kompensation: 15 000 poäng
Klagomål framfört: Behövdes inte framföras
Kompensation föreslagen av: Receptionisten
Kompenserades av: Hilton direkt på plats.
Status: HHD

Fint att du nu har uppnått sådant rykte att du bara behöver visa dig för att få kompensation utan att ens ha klagat!;)
 

peter1012

Medlem
Jag är inte säker på om den här upplevelsen passar här, men jag skulle vilja ha lite råd.

Jag är en NCC -guldmedlem. Idag checkade jag in på Clarion Hotel Sign i Stockholm. Jag hade bokat ett superiorrum och under incheckningstiden fanns inga deluxe-rum tillgängliga men det fanns sviter (åtminstone så sa NC website). Men i receptionen sa de att det inte finns något bättre rum.

Men det värsta skulle komma. I rummet hittade jag inuti en garderob några smutsiga underkläder bredvid vattenpannan. Jag gick ner till receptionen med en "chill attitude" och nämnde det för en receptionist. Hon verkade så chockad och lovade att ta hand om det ASAP. Det var kl. 17.00. Men när jag kom tillbaka vid 20.30 -tiden var underkläderna kvar. Jag gick ner igen, hon var ännu mer chockad och skickade sedan någon direkt till mitt rum för att hämta det. Hon lovade några bonuspoäng som kompensation. Baserat på det, hur många poäng tycker du att det skulle vara lämpligt att få i denna situation som kompensation?

P.s: hitta bifogade ett foto av underkläderna :rolleyes:
 

Attachments

  • A33CB20E-4A42-4A79-B8A6-035B4403CA11.jpeg
    A33CB20E-4A42-4A79-B8A6-035B4403CA11.jpeg
    62,7 KB · Visningar: 317

011430121

Medlem
Jag är inte säker på om den här upplevelsen passar här, men jag skulle vilja ha lite råd.

Jag är en NCC -guldmedlem. Idag checkade jag in på Clarion Hotel Sign i Stockholm. Jag hade bokat ett superiorrum och under incheckningstiden fanns inga deluxe-rum tillgängliga men det fanns sviter (åtminstone så sa NC website). Men i receptionen sa de att det inte finns något bättre rum.

Men det värsta skulle komma. I rummet hittade jag inuti en garderob några smutsiga underkläder bredvid vattenpannan. Jag gick ner till receptionen med en "chill attitude" och nämnde det för en receptionist. Hon verkade så chockad och lovade att ta hand om det ASAP. Det var kl. 17.00. Men när jag kom tillbaka vid 20.30 -tiden var underkläderna kvar. Jag gick ner igen, hon var ännu mer chockad och skickade sedan någon direkt till mitt rum för att hämta det. Hon lovade några bonuspoäng som kompensation. Baserat på det, hur många poäng tycker du att det skulle vara lämpligt att få i denna situation som kompensation?

P.s: hitta bifogade ett foto av underkläderna :rolleyes:
”Hur många poäng som är lämpligt”? Tills du är nöjd!
Här har någon/några inte gjort sitt jobb, städningen har uppenbarligen slarvat vid minst ett tillfälle sedan är det svårt att avgöra om receptionisten glömde bort att ringa och beordra någon att hämta underkläderna eller den som skulle utföra uppdraget glömde det.

Om jag hade varit i din sits så skulle jag försöka fått 50% på rumspriset, om du har bokat på poäng 100% rabatt.
Det man kan kräva när man bor på hotell är att de har städat, tycker att när man bokar nu så står det ju hur noga de är med städning och rengöring under pandemin, de drar ju till och med ned på viss service för att gästen skall känna sig säker att besöka hotellet.

Jag känner att jag blir upprörd för att inte säga förbannade när jag läser hur man behandlar en gäst.
@peter1012 stå på dig och självklart informerar du oss hur det går

Sedan något OT varför skall de som heter Peter ha siffror i sitt namn här på BC
 

Hachans

Medlem
Jag är inte säker på om den här upplevelsen passar här, men jag skulle vilja ha lite råd.

Jag är en NCC -guldmedlem. Idag checkade jag in på Clarion Hotel Sign i Stockholm. Jag hade bokat ett superiorrum och under incheckningstiden fanns inga deluxe-rum tillgängliga men det fanns sviter (åtminstone så sa NC website). Men i receptionen sa de att det inte finns något bättre rum.

Men det värsta skulle komma. I rummet hittade jag inuti en garderob några smutsiga underkläder bredvid vattenpannan. Jag gick ner till receptionen med en "chill attitude" och nämnde det för en receptionist. Hon verkade så chockad och lovade att ta hand om det ASAP. Det var kl. 17.00. Men när jag kom tillbaka vid 20.30 -tiden var underkläderna kvar. Jag gick ner igen, hon var ännu mer chockad och skickade sedan någon direkt till mitt rum för att hämta det. Hon lovade några bonuspoäng som kompensation. Baserat på det, hur många poäng tycker du att det skulle vara lämpligt att få i denna situation som kompensation?

P.s: hitta bifogade ett foto av underkläderna :rolleyes:

vadå kompensation? Den ligger ju där vid strykjärnet ju. En hel krona eller vad det är!
 

peter1012

Medlem
Tack så mycket för input! Jag kommer definitivt att stå upp för mina rättigheter och be om återbetalning av beloppet som betalats i bonuspoäng. Receptionisten som hanterade problemet kommer att arbeta på lördag under min utcheckning så jag får se vad hon säger först. Om det inte är bra kommer jag att kontakta NC HQ.

”Hur många poäng som är lämpligt”? Tills du är nöjd!
Här har någon/några inte gjort sitt jobb, städningen har uppenbarligen slarvat vid minst ett tillfälle sedan är det svårt att avgöra om receptionisten glömde bort att ringa och beordra någon att hämta underkläderna eller den som skulle utföra uppdraget glömde det.

Om jag hade varit i din sits så skulle jag försöka fått 50% på rumspriset, om du har bokat på poäng 100% rabatt.
Det man kan kräva när man bor på hotell är att de har städat, tycker att när man bokar nu så står det ju hur noga de är med städning och rengöring under pandemin, de drar ju till och med ned på viss service för att gästen skall känna sig säker att besöka hotellet.

Jag känner att jag blir upprörd för att inte säga förbannade när jag läser hur man behandlar en gäst.
@peter1012 stå på dig och självklart informerar du oss hur det går

Sedan något OT varför skall de som heter Peter ha siffror i sitt namn här på BC
 

peter1012

Medlem
vadå kompensation? Den ligger ju där vid strykjärnet ju. En hel krona eller vad det är!

När de tog bort underkläderna tog de inte ens kronan, så det kan trots allt vara en present till mig :D (De använde inte ens ett desinfektionsmedel för att rengöra området, även om mina kläder också finns i garderoben!)
 

peter1012

Medlem
Du funderade inte på att be om att få byta till ett städat rum istället?


Igår var jag trött (vaknade vid k.l 5 för att ta ett flyg) och trodde att de skulle lösa det under eftermiddagen. På natten var jag helt enkelt för trött. Idag på morgonen bad jag om desinfektion i receptionen och de sa till mig "Vi ska bättre hitta ett nytt rum för dig eftersom jag är säker på att de inte kommer att desinficera det, de tar inte på allvar rengöring trots Corona". Jag blev lite chockad, men accepterade förändringen.

Obs! Om du bor på Clarion Sign, undvik rum 1014 eftersom de inte desinficerar garderoben ;)
 
Toppen