Senaste nytt

Vad väljer du? Betald Plus eller köpa poäng till business.

Tongen2

Medlem
Det var som sagt bara ett påhittat exempel för att få höra lite hur ni resonerar. Men det är ju värt att kolla upp OM man hamnar i situationen.
Jag skulle se till att aldrig hamna under 50k poäng så jag kan åka exempelvis business med en 2-4-1 om det är så att jag har en voucher som ligger och skvalpar. Tycker det är relativt enkelt att skrapa ihop 50k poäng genom exempelvis några värvningar till Amex etc om man ligger på 0 i poängsaldo men har en voucher som går ut under året tex.
Visst, i ditt exempel är det ju lite brådis på att boka resan och just därför jag delar med mig av hur jag tänker för att undvika en sådan situation.
Men som svar på din fundering så hade jag köpt poängen och åkt business!
 

eliee

Medlem
Voucher nära att gå ut, nästan samma pris, inget direkt behov av poängintjäning - allt detta skulle helt klart peka mig i riktningen att köpa poängen och flyga business i stället för att betala för plus. Just att det är nästan samma pris men två helt olika världar av komfort är nog det största.
 

Fredde18

Medlem
Voucher nära att gå ut, nästan samma pris, inget direkt behov av poängintjäning - allt detta skulle helt klart peka mig i riktningen att köpa poängen och flyga business i stället för att betala för plus. Just att det är nästan samma pris men två helt olika världar av komfort är nog det största.
Jag inser att jag kanske borde satt ett Plus-pris på 6-7000kr för att få lite annat utslag kanske.
 

Rickard_O

Medlem
Jag skulle utan tvekan köpa poängen och flyga business, enda som skulle få mig att välja Plus alternativet är om man skulle trilla över till EBG, men det var ju inte aktuellt i detta fallet.

Så pass sällan jag får tillfälle att flyga business, då tar man chansen helt enkelt!
Även om 12-13000 poäng hade varit bra för mitt intjänande så är det ju ändå strävan mot att flyga business i framtiden bara att man får göra det i närtid istället!
 
Toppen