Senaste nytt

SAS Travel Wallet

Delayed

Medlem
De önskar detta alltså via email. Blir lite OT att diskutera varför det inte är det bästa och primära sättet att processa personinformation så vi låter det vara.
Vad gäller "räkningar" och liknande med namn och adress får jag dock väldigt ofta sådana på mail vid exempelvis E-handel och har aldrig reflekterat kring problem här. Kopia på ID kort kanske är känsligare även om diverse "uthyrare" typ hotell, bil, mm brukar kopiera dessa hej vilt. Men visst, det kanske är rätt OT så vi kan gärna släppa det för min del.
 
Nån som har kommit på ett bra sätt att stämma av poängen på TW mot spend?

Helt omöjligt. :mad:
När man tycker sig ha fått lite grepp om deras mönster/intervaller så ändrar de allt.
Det är precis som att de vill göra det så svårt som möjligt att kolla så allt stämmer.

SAS MC är föredömligt i jämförelse.
 

M.K

Medlem
Som sagt tidigare är det troligen en bra idé att avsluta TW då kontot tömts. Snart kostar det dessutom 0,5% med top-up. Jag har med snart ett års premium spendat ca 120k på detta extrakort med bra poängutdelning. Ändå känns det så omotiverat med tanke på kontinuerligt strul. Definitivt inte värt det utan Premium och nya extrakostnader utöver usla växelkurser med påslag runt 3,5%.
 
Nu ska ju extrapoängen från växlingskampanjen (15/10-31/12) komma in (inom 5 veckor från slutet av kampanjen).

Jag växlade 35.000 SEK och ska ha 4.000 poäng.

Någon som fått poäng?

Andra som inte fått än?
 

M.K

Medlem
Samma sak här. Ingenting mottaget hos mig heller. De har kört utbetalning varannan tisd/onsd på slutet så borde komma nästa vecka om de sköter sig denna kampanj.
 
Testade förövrigt uttag i bankomat i ett land vars valuta inte stöds av TW.
Jag tog ut cirka 1.200SEK i landets valuta med TW och några dagar senare samma belopp med SASMC på samma bank. Jag tjänade 26 SEK när jag använde TW jämfört med SASMC som har en avgift på 40SEK.
TW har alltså som vanligt sämre växelkurs vilket man talar tyst om samtidigt som man gärna pratar om att uttag/växling hos dom är gratis/avgiftsfritt. Men det var åtminstone billigare med TW även om man ju inte bör jämföra med ett kreditkort utan med andra debit och förbetalda kort.
 
Ställde en snarlik fråga för snart ett år sedan, men jag tar upp det igen då jag upplever att utdelningen är sämre än förväntat.

Får man poäng på Billhop-trx av TW?

Det är som bekant väldigt svårt att stämma av poängen, men jag misstänker att poäng på dessa trx uteblir helt.
Villkoren säger: "Andra sorters debettransaktioner så som uttag, speltransaktioner, kontantliknande transaktioner (så som betalningsorder, resecheckar och uttag av kontanter i utländsk valuta), debiteringar för avgifter och kostnader, överföringar mellan Valutaplånböcker eller utjämnande transaktioner."

Det bör ju gå under "kontantliknande transaktioner/betalningsorder".
 

M.K

Medlem
Nu fick jag in bra med poäng för de senaste två veckornas spend. Denna måndag delvis inkluderad får jag det till. Dock inga poäng än från växlingskampanjen i slutet av 2019.
 
Toppen