Senaste nytt

SAS -Det finns inget skandinaviskt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

lit01

Medlem
Yes där är vi helt överens. SAS vill nog göra folk upprörda. Kanske kommer någon av USAs talkshows nämnda det och man har nått 100x reach utan reklamkostnad alls.

Men det är ändå inte en reklamfilm, det är en film som ska skaka om lite. För mig är den humoristisk och jag förstår verkligen budskapet. Men inte alla uppfattar den så.
Gillette fick trendade med sin reklamfilm.

Det ledde till 8billion $ loss,

Så vi får hoppas det inte trendar skulle jag vilja hävda.
 

bachelor

Medlem
Förra reklamfilmen "The arrivals" är helt magiskt, den sätter fingret på hur det är att resa. Speciellt för dem som reser i jobbet med familj och nära o kära hemma. Fanns gånger jag såg den den då det tårade sig i ögonvrån.

Angående denna nya film så tycker jag ändå att den missar målet. Om man vill hylla vår öppenhet till influenser runtom i världen så gör det och bara det, finns ingen anledning att racka ner på vår kultur. Visst kan man hävda att det är med glimten i ögat den påstår att vi inte har kultur och att det är "på skämt". Men jag kan garantera att det kommer finnas ett stort antal människor som tolkar den mer bokstavligt och det i sig gör att det är en dålig reklamfilm.
 

Fredrik

Medlem
Angående denna nya film så tycker jag ändå att den missar målet. Om man vill hylla vår öppenhet till influenser runtom i världen så gör det och bara det, finns ingen anledning att racka ner på vår kultur. Visst kan man hävda att det är med glimten i ögat den påstår att vi inte har kultur och att det är "på skämt". Men jag kan garantera att det kommer finnas ett stort antal människor som tolkar den mer bokstavligt och det i sig gör att det är en dålig reklamfilm.

Du beskriver det bättre än jag kan. Det spelar ingen roll vad SAS tycker sig vilja förmedla om mottagaren hör och ser något annat. Det måste SAS vara bättre på att förutse.
 

Hachans

Medlem
I den här tråden är det massor av människor som

- Inte har sett hela filmen.
- Inte förstod budskapet som var väldigt tydligt på slutet.
- Bara deltar i trådar som riskerar bli infekterade och verkar ha kommit direkt från Flashback.
- Medvetet missförstår och misstolkar andra personers inlägg.

En vanlig dag på internet, tror det här kommer spåra alldeles strax!

Tycker själv reklamfilmen är bra. Upplyser att vi inte lever i något vakuum och tar inspiration från resten av världen och det är det som är skandinaviskt.
 

lit01

Medlem
Tycker själv reklamfilmen är bra. Upplyser att vi inte lever i något vakuum och tar inspiration från resten av världen och det är det som är skandinaviskt.
Om du missade det så påstår SAS att det inte finns något som är unikt skandinaviskt. Så det du hävdar dom påstått har dom inte påstått. Det var väldigt tydligt så jag förstår inte att så många verkar ha missat det.
 
D

Deleted member 30163

Guest

M@GNÜS

Medlem
Självklart tar vi influenser från hela världen och gör dem till skandinaviska. Så är det väl över hela världen.

Förstår inte hur man kan bli upprörd över denna film, är det jobbigt att höra att inte vi uppfunnit alla våra högtider/maträtter?
Sverige har många influenser från exempelvis stormaktstiden, bl a kommer ju mycket ”svenskt” och även svenska ord från Turkiet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen