Senaste nytt

SAS -Det finns inget skandinaviskt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ricci

Medlem
Jag ser budskapet i filmen men också de olika budskapen...
Jag är lite förvånad att SAS vågar göra en sådan film som kan tolkas så fel av många.:confused:
 

ekf

Medlem
Jag tänkte låta bli att se filmen efter alla negativa kommentarer här, men ändrade mig nyss. Inte för att jag tycker att den var så briljant bra direkt, men förstår inte hur man kan bli så upprörd?
Budskapet på slutet är väl ganska centralt för mångas resande, att uppleva nya saker som man kan ta med hem, samt att kunna uppskatta "hemma" mer än om man varit hemma hela tiden...
 

lit01

Medlem
Jag tänkte låta bli att se filmen efter alla negativa kommentarer här, men ändrade mig nyss. Inte för att jag tycker att den var så briljant bra direkt, men förstår inte hur man kan bli så upprörd?
Budskapet på slutet är väl ganska centralt för mångas resande, att uppleva nya saker som man kan ta med hem, samt att kunna uppskatta "hemma" mer än om man varit hemma hela tiden...
Den slutsatsen kan man ju förmedla utan att ta omvägen via förnekandet av skandinavisk kultur.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Det känns som att de flesta som är kritiska inte har sett hela reklamen utan satt kaffet i vrångstrupen redan efter en minut.
exakt. Sen är det där ju ingen reklamfilm då knappast SAS har råd att köra 2.5 minut, så filmen om det nu ska bli reklam måste klippas ganska rejält och då går det ju att presentera budskapet på ett helt annat sätt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen