Senaste nytt

Boka en 2-4-1 + fly premium för 4 utan att ringa Tallin

Hej!
Vi har två vuxna och två barn (8 år) som ska boka en eurobonusresa till USA. Vi har 168 000 poäng, en 2-4-1 och fly premium via sas mcard så vi kan flyga plus. Kan jag boka den resan själv eller måste jag ringa Tallin för att få ihop det? Jag skulle vilja plocka de biljetter som finns nu :).

/Hans
 

Xpressen

Medlem
Hej!
Vi har två vuxna och två barn (8 år) som ska boka en eurobonusresa till USA. Vi har 168 000 poäng, en 2-4-1 och fly premium via sas mcard så vi kan flyga plus. Kan jag boka den resan själv eller måste jag ringa Tallin för att få ihop det? Jag skulle vilja plocka de biljetter som finns nu :).

/Hans

Tallin har ingenting med Fly Premium att göra så det är bara att boka via hemsidan.

EDIT: Du kommer dock behöva göra två olika bokningar om du tänkt använda 2-4-1 för 2 och fly premium för de 2 andra. Risken är oxå att resterande biljetter försvinner när du bokar de 2 första. Men som sagt Tallin hanterar 2-4-1 bokningar och inte fly premium och du kan inte kombinera båda dessa i en bokning så vitt jag vet.
 
Last edited:
Aha, okej. Då får jag boka plus med min voucher för två vuxna och ta fly premium med barnen. Misstänker att jag måste ringa in för att lösa bokningen på detta sätt.
 

palmen

Moderator
Borde det inte gå att boka business?
Vuxna på voucher = 100k poäng
Barn med flypremium borde vara halva priset, dvs 30k per person?

Sen tillkommer dock problemet att hitta business till alla.
 
Innan du bokar två vuxna på 2-4-1 bör du kolla om det går att boka två barn på Fly premium, utan en vuxen i bokningen.
Annars får du boka ett barn och vuxen på de olika bokningarna.
Om du bokar en vuxen och ett barn på Fly Premium resp. Amex 2-4-1 så bör du hamna på 150 000 totalt i plus.
 

Zniper

Medlem
Borde det inte gå att boka business?
Vuxna på voucher = 100k poäng
Barn med flypremium borde vara halva priset, dvs 30k per person?

Sen tillkommer dock problemet att hitta business till alla.

Det hade varit trevligt med jag har bara sas plus obegränsat i världen.
Det palmen menar är(tror jag)att om du kan boka barnen i flypremium så borde det kosta 30+30 poäng och då har du 100.000 poäng över och 1 voucher som gör att du och den andra vuxna kan åka i business om det är något ni vill göra är en annan fråga
 

JochenS

Medlem
Borde det inte gå att boka business?
Vuxna på voucher = 100k poäng
Barn med flypremium borde vara halva priset, dvs 30k per person?

Sen tillkommer dock problemet att hitta business till alla.
Hur fungerar det att boka fly premium utan att huvudkortshavaren är med på bokningen? När jag försökt detta blir jag alltid utkastad i sista bokningsteget om inte mitt EB nummer med rätt namn ligger inlagt på en av resenärerna.
 

Tongen2

Medlem
Hur fungerar det att boka fly premium utan att huvudkortshavaren är med på bokningen? När jag försökt detta blir jag alltid utkastad i sista bokningsteget om inte mitt EB nummer med rätt namn ligger inlagt på en av resenärerna.
Ska inte vara några problem.
Jag bokade senast idag till min sambo. Jag inloggad och bokar med mitt fly premium men en biljett i hennes namn. Jag är inte med alls på den bokningen.
 

JochenS

Medlem
Ska inte vara några problem.
Jag bokade senast idag till min sambo. Jag inloggad och bokar med mitt fly premium men en biljett i hennes namn. Jag är inte med alls på den bokningen.
Ja det gick ju alldeles utmärkt. Förstår inte vad som hände när jag testade sist. Men då kan jag ju skicka Frun och min Mor till Paris i Plus utan problem.
 
Toppen