Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

Jag har klantat mig och bokat en bil 1 dag för länge, hyran är redan påbörjad. Vet någon hur Avis hantera tidigare återlämning? Villkoren är väldigt otydliga, gäller i USA.

Jag gjorde detta med en hyra, prepaid, i Kanada. Skrev till Avis Support i facebook Messenger och sa att jag behövde lämna tillbaka bilen några dagar tidigare och dom gick med på att göra ett undantag :)

Edit: Missa att du skrev detta tidigt i december , gissar att du redan lämnat tillbaka och kan svara själv på vad som hände ?
 

Maja

Medlem
Försöker boka hyrbil via den nya Avissidan länkad via SAS Eurobonus (Avis & SAS Eurobonus men hur bär jag mig åt för att koppla bokningen till mitt Avis-preferedkonto? Hittar ingenstans var jag ska fylla i det eller ens logga in. :oops:

Hittar inte heller vad avgiften är att avboka en prepaidbokning? Har läst igenom villkorstexterna och ser att det är en del av hyran och sedan en notis med hänvisning vidare i dokumentet, men den hittar jag inte. Jag är uppenbarligen väldigt blind just nu. Tycker den nya bokningssidan är skitdålig och villkoren blev genast mycket sämre än vad de var tidigare. :eek::mad:

Så är det någon som kan tipsa mig om hur jag genomför en bokning och får in den under mitt konto samtidigt som jag får mina EB-poäng? Tack på förhand!
 

Non-stop

Medlem
Försöker boka hyrbil via den nya Avissidan länkad via SAS Eurobonus (Avis & SAS Eurobonus men hur bär jag mig åt för att koppla bokningen till mitt Avis-preferedkonto? Hittar ingenstans var jag ska fylla i det eller ens logga in. :oops:

Hittar inte heller vad avgiften är att avboka en prepaidbokning? Har läst igenom villkorstexterna och ser att det är en del av hyran och sedan en notis med hänvisning vidare i dokumentet, men den hittar jag inte. Jag är uppenbarligen väldigt blind just nu. Tycker den nya bokningssidan är skitdålig och villkoren blev genast mycket sämre än vad de var tidigare. :eek::mad:

Så är det någon som kan tipsa mig om hur jag genomför en bokning och får in den under mitt konto samtidigt som jag får mina EB-poäng? Tack på förhand!

Avis prefered ”numret” fylls i ett omärkt fält under fältet för e-postadress efter att du valt bil och klickat förbi sidorna med tillval i bokningsdialogen.
 

Maja

Medlem
Avis prefered ”numret” fylls i ett omärkt fält under fältet för e-postadress efter att du valt bil och klickat förbi sidorna med tillval i bokningsdialogen.
TACK för detta! Letade som en galning och hittade också detta fält men fattade inte att det var där jag skulle fylla i mitt nummer.
 
Har en bokning i Malaga nu i veckan med återlämning på Söndag. Har insett att jag skulle vilja lämna tillbaks bilen 3-4 timmar senare än vad jag har bokat för att undvika onödig stress. Det betyder att hyrestiden blir en extra dag och det borde bli en en extrakostnad. Jag hittar ingen möjlighet att ändra min bokning i appen eller på hemsidan. Som jag ser det har jag följande alternativ.

1. Ring in och kolla om det går att ändra återlämningstiden och justera bokningen samt priset
2. Fråga vid upphämtning av bilen om jag kan återlämna den 3-4h senare och vad det skulle kosta
3. Efter att hyran är påbörjad ringer jag och säger att jag kommer bli sen vid återlämningen

Har gjort nummer 3 flera gånger tidigare vid oplanerade förseningar och det har aldrig varit något som helst problem med varken Avis eller Hertz. Känns dock lite ohederligt att göra det planerat.
 

Homer

Medlem
Nej, såg att den fanns men fick för mig att det var för USA bara! Testade sen sidan nu och och det gick förvisso att ändra sin bokning men när man väljer att ändra återlämningstiden så måste man söka en ny bil. Verkar mer eller mindre vara samma sak som att avboka och boka en ny bil.
Skillnaden är att du behåller datum för när du gjorde den ursprungliga bokningen, om det har betydelse för någon kampanj

Men viktigt att kolla att rätt rabattkod följer med
 
Skillnaden är att du behåller datum för när du gjorde den ursprungliga bokningen, om det har betydelse för någon kampanj

Men viktigt att kolla att rätt rabattkod följer med

Den bilen jag valde finns inte tillgänglig. Det spelar ingen roll om jag ökar eller minskar hyrestiden, kan ändå inte välja samma bil p.g.a. "sold out". Det ser ut att bli cirka 3 gånger så dyrt om jag vill lägga till 3 timmar på en 5-dagarshyra.

Har man större chans att hitta en flexibel lösning på detta om man tar det över disken i malaga?
 
Ringde Avis kundtjänst och dom kunde inte hjälpa mig. Han sa att bilgruppen var blockad på något sätt och det fanns inget han kunde göra. Han rekommenderade att ta med uthyrningskontoret på plats, så det är väl så det får bli.
 
Toppen