Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Taggen

Medlem
Som vanligt är det uppenbart konsekvent inkonsekvent. Så är väl bara att prova.

Jag har blivit nekad open jaw sydostasien till centralasien och europa till sydostasien. Den senare kan jag förstå men inte den första.
Ja, de är inte konsekventa men det kanske också finns en koppling till avstånd. Jag har kört open jaw Hong Kong-Bangkok utan problem och de är i olika zoner.
 

squeezen

Medlem
Som vanligt är det uppenbart konsekvent inkonsekvent. Så är väl bara att prova.

Jag har blivit nekad open jaw sydostasien till centralasien och europa till sydostasien. Den senare kan jag förstå men inte den första.

Ja, de är inte konsekventa men det kanske också finns en koppling till avstånd. Jag har kört open jaw Hong Kong-Bangkok utan problem och de är i olika zoner.

reglerna om avstånd är väl rätt enkla på så vis att käken ska vara kortare än någon enskild sträcka.
Sedan så borde ju just centralasien/fjärran östern och sydostasien vara de enklaste då de ju har samma pris på sina zoner. Och just exemplet här ovan från @Taggen är nog förhållandevis vanligt. Har sett open jag från dessa zoner ett antal gånger.
 

Matore

Medlem
Vad säger ni om MCT i Houston, ankommer med LH F och ska vidare till Mexico city. Funkar två timmar med immigration? Eller behöver jag inte ESTA och så när jag ska vidare?
 

pswe

Medlem
Vad säger ni om MCT i Houston, ankommer med LH F och ska vidare till Mexico city. Funkar två timmar med immigration? Eller behöver jag inte ESTA och så när jag ska vidare?
ESTA behövs.
Borde fungera men blir känsligt för ev störningar.
Genomgående biljett? Om så hade jag testat.
 

Canadien

Medlem
Genomgående biljett ja, via USA kan man inte checka bagaget hela vägen misstänker jag?
Nej, plocka ut och rechecka. Brukar dock gå ganska raskt eftersom man ändå väntat 10-100 minuter i immigration så bagaget är med största säkerhet redan på bandet, men några minuter mer tid än om man reser med bara handbagage.
 

Matore

Medlem
En annan fråga om avbokning. Om jag bokar en vanlig Star A award (inte 241), kan jag då boka av den inom 24 h och då få allting tillbaka? Inkl alla avgifter och skatter?
 

J S

Medlem
Har hållit koll på Awardhacks dagligen under en längre tid och ser ingen SAS-tillgänglighet på någon av rutterna till Asien alls efter 16 december 2020. Det släpps en del biljetter till USA men senaste veckorna har det varit stendött till Asien under perioden dec/jan 2020/2021. Är det bara så att någon hugger biljetterna vid midnatt eller släpper SAS helt enkelt inga business-awards till Asien kring jul/nyår?
 

Matore

Medlem
Om jag släpper bonusplatser, hur lång tid tar det innan de blir synliga och bokningsbara igen för nån annan (givet att de ramlar tillbaka till award inventory)?
 
Toppen