Senaste nytt

Turkish Airlines Buiness Class København-Istanbul-Manila

LarsCph

Medlem
Jeg fløj med Turkish Airlines til Manila i går - og tænkte jeg ville skrive en kort anmeldelse. Jeg havde godt læst i diverse fora at det var et godt produkt, men jeg var faktisk positivt overrasket.

Afgangen kl 18 fra København var næsten en time forsinket, men på grund af kraftig vind fik kaptajnen indhentet noget af forsinkelsen. De har en rigtig business class kabine på flyet i 2+2 med brede læderstole med god komfort og OK plads. Jeg savnede et sted at lægge min mobil, men ellers var det meget fint. De var en kort tur (2,5 time) men med fuld servering af 3 retter mad plus salat. Betjeningen var OK, ikke så opmærksom og man skal selv bede om at få et ekstra glas champagne eller hvad man nu har brug for. Gammeldags TV skærm i armlænet, men umiddelbart et stort udvalg af flim. Transit 2,5 time i Istanbul så jeg nåede forbi business loungen som godt nok er imponerende med stort udvalg af mad og drikke rundt om i loungen, Jeg syntes den er hyggeligt indrettet med forskellige områder og ganske god plads overalt. Jeg fik bare lidt snack og et glas vin - men jeg tror man kunne have spist et fint måltid der.

Turen videre mod Manila var i 777-300er med den umiddelbart meget gammeldags kabine med 2-3-2 seating. Jeg sad ved vinduet (2A) som var en fremragende plads. Og hvad sæderne mangler i moderne design kommer igen når man skal sove - de er brede i hele længden (ingen fodbrønd) og jeg havde rigtig god plads til at ligge og sove rigtig. Besætningen kommer med madras og tæppe når man skal sove og reder sengen for en. Afgangen var sent 02.10 mandag morgen så jeg tog blot et glas champagne og lidt nødder før jeg lagde mig til at sove. Venlig og personlig (tiltale med navn) betjening hele vejen. Turkish Airlines udmærker sig ved (i det mindste på denne afgang) at have dine-on-demand menu så da jeg vågnede igen 3 timer før ankomst til Manila og var frokostsulten var det bare at bestille mad. Dét er en af de ting jeg sætter allermest pris på hos Qatar Airlines og har savnet hos Thai og Singapore Airlines når jeg er fløjet herud med dem - at kunne spise når jeg har lyst og ikke til et eller andet bestemt tidspunkt. Jeg vidste ikke Turkish Airlines gjorde det, men stort plus til dem for dén service. Maden var OK - dog kyllingen lidt tør. Jeg så senere at man kan pre-bestille mad på ruter ud af Istanbul - bl.a. til Manila det var nok værd at prøve en anden gang.

Alt i alt en rigtig god rejse og jeg flyver gerne med dem igen. Indretning er ret old-school men fungerer godt. Jeg ville dog nok være ked af at sidde på midtersædet på den lange tur. Der var langt fra fyldt (hele den bagerste business kabine var vist tom og mange midterpladser tomme) på turen.

Servering København-Istanbul
photo_2020-02-03_04-35-39.jpg

Ved indgangen til loungen - jeg tænkte straks på West World!
photo_2020-02-03_05-19-52.jpg

Vinbar i business loungen
photo_2020-02-03_05-27-30.jpg

Pre-departure mint-lime drink mod Manila
photo_2020-02-04_09-46-27.jpg

Forret København-Istanbul
photo_2020-02-04_09-47-54.jpg

God plads på vej mod Manila
photo_2020-02-04_09-48-23.jpg

Frokostservering efter en god nattesøvn på vej mod Manila
photo_2020-02-04_09-48-35.jpg
 
Alltid trevligt med bilder ifrån resor och lounger
Då jag jobbat med Turkish Airline så glädjer det mig speciellt att du valt Turkish Airline och att du tyckte om deras business class
Hoppas du tyckte om den nya loungen som till och med är bättre än den gamla CIP Loungen

Hoppas du fortsätter med att sända fler bilder ifrån dina resor

Ha en bra dag
 

LarsCph

Medlem
@Lounge Expert - det var en meget fin tur. Min hustru og datter på 8 flyver samme vej herud på fredag. Umiddelbart var menuen København til Istanbul ikke meget kombatibel med min datters smagsløg. Ved du hvad hun kan forvente at få hvis vi bestiller child meal til hende?
 
På internationella flyg kan Ni välja en måltid för ditt barn upp till 24 timmar före flygningen.
För mer detaljerad information, besök deras spädbarns- och barnpassagerarsida

https://www.turkishairlines.com/en-int/any-questions/infants-and-children/
https://www.turkishairlines.com/en-...lection/pasta-and-other-selections/index.html

Eller kontakta Turkish Airlines i Köpenhamn

Tel: +45 33 144 055

info@turkishairlines.dk


Dom kan med säkerhet ge Er alla dom svar som Ni önskar , och se till så att Ni får en underbar resa med god mat för såväl vuxna som barn

Ha det bra

Ha en trevlig söndag
 
Toppen