Senaste nytt

Vilka flygbolag ska man välja för resa till Kanarieöarna om man vill resa med full service?

Alf

Medlem
Läs lite längre bak i tråden så finns uppgifter om att man fyller handväskan med sprit och vin för att ha på semestern. Hur vanligt det var vet jag inte, men känns rätt typiskt sällskapsresansvenskt

Det är inget skäl till att ha ransonering. Jag klarar mej också på tre drycker om jag åker till spanska fastlandet men till Kanarieöarna går det åt ett par till. Det är väl enkelt att motverka insamling i handväska eller dokumentportfölj. Öppna flaskan och häll upp före servering, då fyller man inga väskor. Det är nämligen ganska tråkigt att åka SAS Plus med halvdålig mat och ingen blockad mittstol.
 

sandek

Medlem
Det är inget skäl till att ha ransonering. Jag klarar mej också på tre drycker om jag åker till spanska fastlandet men till Kanarieöarna går det åt ett par till. Det är väl enkelt att motverka insamling i handväska eller dokumentportfölj. Öppna flaskan och häll upp före servering, då fyller man inga väskor. Det är nämligen ganska tråkigt att åka SAS Plus med halvdålig mat och ingen blockad mittstol.
Varför åker du med SAS plus då?
 

mha321

Medlem
Vad menar du? Om jag skall åka till Kanarieöarna och inte vill sitta i ekonomiklass vad menar du jag skall boka då?
Jag skulle rekommendera tex Lufthansa eller Swiss business. (finns andra också, men de är ju bra för de av oss som samlar i Star Alliance). Där får du både blockat mittsäte och mer dricka!
 
Toppen