Senaste nytt

United Polaris Lounge på Chicago Ohare

Funkar detta? Ankommer med SK943 nästa lördag. Ska hem med SK944 dagen efter. Endast handbagage. Kan jag efter landning gå till departures och få mitt boardingkort? Eller de kanske är stenhårda med 24 timmarsgränsen?

Har någon annan annars något tips på vart jag kan printa boardingkort i stan? Ska bo på Airbnb utan printer.
Jag provade nyss - delvis.
Skrev ut boarding pass på hotellet. Vek ihop det till lämpligt format och åkte iväg till flygplatsen.
Gick bort till Uniteds check in-område (i terminal 1) men blev hänvisad till terminal 5.
Jag stod på mig och gick ändå bort till "security entrance 3" även märkt "United Premier access" och "Star Alliance Gold Track"
Det ligger längst bort till vänster när du kommer in i Terminalen.

fc73b4c02e7712b763e9151736d890ce.jpg


Ställde mig i kö och inom 5 minuter var jag igenom. Inga problem alls att komma in trots "fel" terminal.

Väl inne på airside går man ut åt höger, bort mot nedgången till concourse C, åker ner med rulltrappan och går sen hela vägen (under plattan) bort till andra sidan.
När man så kommer upp med nästa rulltrappa, ligger Polaris lounge snett fram till vänster.

c9b0165043b0840f10d20046f850996d.jpg


Jag blev välkomnad in och informerad om att bussen till terminal 5 går var 30:e minut och att jag skulle räkna med att bege mig dit en timme innan boarding.
 

Senator

Moderator
Funkar detta? Ankommer med SK943 nästa lördag. Ska hem med SK944 dagen efter. Endast handbagage. Kan jag efter landning gå till departures och få mitt boardingkort? Eller de kanske är stenhårda med 24 timmarsgränsen?

Har någon annan annars något tips på vart jag kan printa boardingkort i stan? Ska bo på Airbnb utan printer.

Day of departure som alla nästan alla lounger:
 
Day of departure som alla nästan alla lounger:
Tror inte hon menade att hon hade för avsikt att gå till loungen samma dag som ankomst, utan bara passa på att skriva ut boarding-pass då hon ändå är på flygplatsen, eftersom hon inte kan göra det där hon sen ska bo.

Det borde ju inte vara några problem om det är <24h till avgång, men jag vet inte.
 

Senator

Moderator
Tror inte hon menade att hon hade för avsikt att gå till loungen samma dag som ankomst, utan bara passa på att skriva ut boarding-pass då hon ändå är på flygplatsen, eftersom hon inte kan göra det där hon sen ska bo.

Det borde ju inte vara några problem om det är <24h till avgång, men jag vet inte.

Duh! Läsförståelse när man vaknar 04.45 med barn är sådär Jag vet inte hur outstations hanterar detta. Men vi pratar om något som tar 2min att reda ut själv vid att ta rulltrappan upp en trappa och fråga.

Det andra alternativet är att gå förbi ett Hilton eller Sheraton som både ofta har datorer med skrivare i receptionen för gäster. Tredje alternativet är att hänga på låset när SK946 öppnar och hämta ut boardingkortet till SK944 då.
 

Elberto

Medlem
Jag provade nyss - delvis.
Skrev ut boarding pass på hotellet. Vek ihop det till lämpligt format och åkte iväg till flygplatsen.
Gick bort till Uniteds check in-område (i terminal 1) men blev hänvisad till terminal 5.
Jag stod på mig och gick ändå bort till "security entrance 3" även märkt "United Premier access" och "Star Alliance Gold Track"
Det ligger längst bort till vänster när du kommer in i Terminalen.

fc73b4c02e7712b763e9151736d890ce.jpg


Ställde mig i kö och inom 5 minuter var jag igenom. Inga problem alls att komma in trots "fel" terminal.

Väl inne på airside går man ut åt höger, bort mot nedgången till concourse C, åker ner med rulltrappan och går sen hela vägen (under plattan) bort till andra sidan.
När man så kommer upp med nästa rulltrappa, ligger Polaris lounge snett fram till vänster.

c9b0165043b0840f10d20046f850996d.jpg


Jag blev välkomnad in och informerad om att bussen till terminal 5 går var 30:e minut och att jag skulle räkna med att bege mig dit en timme innan boarding.


Vill tackar dig, för en fantastisk beskrivning som hjälpte mig att spara mycket tid idag! :)
 

mischadee

Medlem
Funkar detta? Ankommer med SK943 nästa lördag. Ska hem med SK944 dagen efter. Endast handbagage. Kan jag efter landning gå till departures och få mitt boardingkort? Eller de kanske är stenhårda med 24 timmarsgränsen?

Har någon annan annars något tips på vart jag kan printa boardingkort i stan? Ska bo på Airbnb utan printer.

Kan svara mig själv och säga att jag inte kunde få boardingkort av personalen direkt efter landning. De hävdade ”day of departure”. Oh well...
 

mischadee

Medlem
Nu i loungen som är helt folktom. Kanske beror på snöstormen utanför och typ oändligt antal inställda plan från ORD just nu. 6 minuters extrem lugn promenad från Gold Track till loungen. Ingen kommentar alls varken i security eller loungen om att jag ska åka från T5. Nu bara till den stora frågan. Vad ska jag välja på menyn? Tänkte äta om några timmar så finns tid för input. Står mellan burgaren eller Mahi Mahi till varmrätt och Shrimp Sallad eller Tofusallad till förrätt. Ingen efterrätt denna gång. Vad tycker ni?
98CA2456-B5A5-4B77-9411-8A2DCCB33652.jpeg


EDIT: Behöver även input på vad jag ska beställa i baren. Skumpa går bort men gärna drinkar eller öl .
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen