Senaste nytt

Hälsningar från luften!!

JAONHA

Medlem
God morgon från TK800 mot Bogota.
Inte ofta man vågar sova med levande ljus... ;)
15806327692213512200020392735822.jpg
 

Flying Finn

Medlem
Hejsan från ombord EC-ILP! :)

Sitter ombord i affärsklassen på väg till MAD som AY1661 (bokade den som IB384 - muchos Avios, por favor), den första och enda rutten som är "operated for Finnair by Iberia" (en codeshare skulle vara "operated by"). A321 från IB och med deras flygbesättning i styrhytten. AY har utbildat egen spansk kabinbesättning, som idag leds av den trevliga pursern Alvaro. :) På något sätt roande ha spanjorer servera blåbärssaft. AY:s spanjorer är baserade på MAD.

Undertecknade äter kalops och dricker dagens andra G&T och piccoloflaska Joseph Perrier. Huvudrätten påminner lite min första och sista måltid i C med SK inom Europa på CPH-CDG år 2013. Hade bättre mat ombord än i loungen på ARN. :D Men tillbaka hit till luften.

Angående Internetuppkopplingen var det som jag gissade. Iberia .air som Wi-Fi, så fick lov att ta fram kreditkortet. Med AY:s egna hårdvara skulle jag haft en halvtimme gratis i C.

Image-243.jpg

Image-5114.jpg

Bilderna är tumnagelversioner.
 

Flying Finn

Medlem
God eftermiddag, Norden, från en Airbus A340-600 som IB3166 till LHR!

Image-5373.jpg
(Tumnagelbild.)

Iberias spanjorer är nog lite ineffektiva idag. Fyra personer i främfre köket/galleyn för oss i affärsklassen och min plats 1A börjar påminna en förlängning till köksutrymmet, även om det här är ett stort plan. :rolleyes: Mina pastarätt var nog svag i jämförelse med AY igår från HEL.

Har hela 4 MB gratis Internet, så måste ju skicka er ett "vykort" från luften! :D Dessa äldre plan har inte .air, så t.ex. 50 MB skulle kosta 39-40 dollar... :confused:
 

Flying Finn

Medlem
Hälsningar från 1A ombord G-CIVV, en 21-årig Queen of the Skies (april 1998, 747-400), som BA178 JFK-LHR! :)

Detta är BA dagflyg österut från NYC. Deras andra dagflyg är en 777-300ER från BOS. Inom Oneworld finns förutom dessa två, AA från ORD till LHR dagtid. Kör BA .air för första gången för Internetuppkoppling.

Image-1721.jpg

(Bilden är en tumnagel.)

Nu när Storbritannien har lämnat EU, så måste man väl börja dricka endast Hattingley Valley från Hampshire i First. :p Lik min Lanson, så även denna flaska öppnades p.g.a. mig. :D

La Grande Dame skulle nog passa bättre ombord dessa mogna skönheter.
 
Last edited:

Flying Finn

Medlem
Hälsningar igen från 1A! :) Nu med 60 min gratis Internet p.g.a. affärsklass, så det blir igen ett inlägg här från mig denna resa.

Nu denna gång från svenskt luftrum och Finnairs Airbus A350-900 på LHR-HEL.

Lunch nära Jylland:

Image-6962.jpg

Och champagne ovanför Sverige, lite före Jönköping/Gränna, utan att Systembolaget skulle få betalt för det:

Image-282.jpg

(Bilderna är som vanligt tumnagelversioner.)

Något litet resereportage om Speedbird 1 via SNN och BA i First dagtid österut kommer troligen när jag är hemma nästa vecka.
 
Toppen