Senaste nytt

Tips på bra restauranger i New York

Jag var i NYC på blixtvisit i 48 timmar förra veckan och åt på nyöppnade Torien i Midtown Manhattan. Det är Yoshiteru Ikegawa, omnämnd som världens bästa yakitori kock som har öppnat en systerrestaurang till Torishiki i Tokyo. Endast Omakase och det går på $150 per person, dyrt men sagolikt bra! Kändes nästan som om jag var tillbaka i Tokyo på Masakichi. Servicen var världsklass -bara det att man fick en hand warmer innan man steg ut i snålblåsten var trevligt.
Runt hörnet ligger trendiga baren Ghost Donkey, men kön var för lång när vi gick förbi...
Torien Brings Yakitori Omakase to New York City
Ghost Donkey

En annan restaurang som blivit en favorit är The Mermaid Inn i East Village. Tues to Fri 5pm-7pm, Sat to Sun 4pm-7pm och hela måndagarna kör de en Happy Hour Menu med ostron för $1.25 st. Sist satte jag och tjejen i oss tre dussin ostron ackompanjerat av en hel del martinis. Finns även annat än ostron på Happy Hour menyn för den som inte gillar det..
https://www.themermaidnyc.com/
 

ptotheg

Medlem
Vilka är era favoritställen för en bra (vettig) frukost? Dvs inte sånt som amerikaner i texas slevar i sig?

Jag brukar (om jag inte har jättemycket tid) ta någon kedja som le pain qoutidien eller pret a manger.

Men ska tillbaka i Augusti med min sambo och tar tacksamt emot ställen som är lite mysiga där du samtidigt kan äta en hyggligt hälsosam frukost.
 
Vilka är era favoritställen för en bra (vettig) frukost? Dvs inte sånt som amerikaner i texas slevar i sig?

Jag brukar (om jag inte har jättemycket tid) ta någon kedja som le pain qoutidien eller pret a manger.

Men ska tillbaka i Augusti med min sambo och tar tacksamt emot ställen som är lite mysiga där du samtidigt kan äta en hyggligt hälsosam frukost.


Bubbys Tribeca är en personlig favorit!!! Dom serverar inte chia pudding etc men fräscha omeletter för den som är lagom medveten :) Meny finns online https://www.bubbys.com/
 

ptotheg

Medlem
Bubbys Tribeca är en personlig favorit!!! Dom serverar inte chia pudding etc men fräscha omeletter för den som är lagom medveten :) Meny finns online https://www.bubbys.com/

snyggt! Har varit på något liknande upper east side men kan för mitt liv inte komma ihåg vad.

Tänkte ta en halvdag DUMBO och förstår att det finns lite foodcourts och spännande ställen där. Någon som besökt och käkat något?
 

sembl

Medlem
snyggt! Har varit på något liknande upper east side men kan för mitt liv inte komma ihåg vad.

Tänkte ta en halvdag DUMBO och förstår att det finns lite foodcourts och spännande ställen där. Någon som besökt och käkat något?

Testa rooftopen på Time Out, köp en pizza bärs och se på manhattan. Restaurangerna är av varienerade kvalite. Smit in på 1 Hotel bredvid och sätt dig i baren eller köp med en burgare från Shake Shack och sätt dig på en träbänk och njut. Brooklyn Roasters på 25 Jay är mycket bra för en kopp java.

Annars har du kedjan Cecconis som är bra mat men samma sak där, inga New Yorkers som går dit.
 

flatwhite

Medlem
Vilka är era favoritställen för en bra (vettig) frukost? Dvs inte sånt som amerikaner i texas slevar i sig?

Jag brukar (om jag inte har jättemycket tid) ta någon kedja som le pain qoutidien eller pret a manger.

Men ska tillbaka i Augusti med min sambo och tar tacksamt emot ställen som är lite mysiga där du samtidigt kan äta en hyggligt hälsosam frukost.

Om vädret tillåter köper jag gärna med mig en oatmeal med blåbär från Starbucks och sätter mig i en park. Blir både hälsosamt och mysigt.
 

BjörnL

Medlem

Dbodenfo

Medlem
Vilka är era favoritställen för en bra (vettig) frukost? Dvs inte sånt som amerikaner i texas slevar i sig?

Jag brukar (om jag inte har jättemycket tid) ta någon kedja som le pain qoutidien eller pret a manger.

Men ska tillbaka i Augusti med min sambo och tar tacksamt emot ställen som är lite mysiga där du samtidigt kan äta en hyggligt hälsosam frukost.

Inte varit där men instagram tycker att Black Seed Bagel verkar vara bra! Men annars är mina favorit frukost ställen just delis där kaffet är te färgat och man får en liten bagel med mycket cream chesse.
 
Toppen