Senaste nytt

Laptop/USB-Laddare

ACervin

Medlem
Satechi. Min nya favoritladdare för resa. Både laptop och iPad och telefon samtidigt. Satechi 75 w med USB-C och flera standard USB varav en snabb port. Blått lyse, dock ganska diskret
 

TomJ

Medlem
Hur gammal är din Lenovo? Har inte de flesta/alla modeller nuförtiden stöd för direkt laddning med usbc som ett alternativ till slim tip?

Den är ca 3 år gammal så hade inte en tanke på att det kanske går. Och noterar till min glädje att det ju finns en sån utgång och att den ju har en liten Harry Potter blixt bredvid. En nedladdning av manual säger mig att den ska gå att ladda även via USB-C!

Så då kan man ju sikta på en sådan laddare och slippa en massa problem! STORT tack för den grundläggande frågan (något i stil med.... eeeh, har du stoppat i sladden? )
 

TomJ

Medlem
Då är frågan egentligen hur "klen" laddare man kan nöja sig med. Original är 65W och exempelvis Satechin ovan kan ge 60W genom USB-C. Borde väl räcka då antar jag till allt utom om datorn pressas till 100% konstant?
 

nissefalk

Medlem
Då är frågan egentligen hur "klen" laddare man kan nöja sig med. Original är 65W och exempelvis Satechin ovan kan ge 60W genom USB-C. Borde väl räcka då antar jag till allt utom om datorn pressas till 100% konstant?

Jag har en Mac Book Pro 17" och den kommer med en 85W laddare som standard, om jag använder frugans 45W laddare från hennes Mac Book 12" så klarar den lilla laddaren inte av att ladda min Mac fullt under användning, den bromsar bara tiden det tar för batteriet att dra ur, skulle rekommendera att ha minst samma kapacitet som din original laddare
 

TomJ

Medlem
Jag har en Mac Book Pro 17" och den kommer med en 85W laddare som standard, om jag använder frugans 45W laddare från hennes Mac Book 12" så klarar den lilla laddaren inte av att ladda min Mac fullt under användning, den bromsar bara tiden det tar för batteriet att dra ur, skulle rekommendera att ha minst samma kapacitet som din original laddare

Ja, det är väl det man är rädd för. Speciellt om man behöver ladda mobilen eller något annat samtidigt.
 
Toppen