Senaste nytt

Duschen på SJ Sovvagn

flierman

Medlem
Hittade några bilder från förra veckan då jag åkte 2 klass sovvagn. Kanske någon har undrat hur duscharna är i korridoren så här kommer några bilder. Riktigt bra dusch, massvis med handdukar, varmt i rummet, gott om plats och varmt vatten med riktigt bra tryck.

IMG_20200123_065207.jpg IMG_20200123_065213.jpg IMG_20200123_065216.jpg IMG_20200123_065219.jpg IMG_20200123_065242.jpg IMG_20200123_065245.jpg
 

Ancistrus

Medlem
Storleken gör den betydligt trevligare än den lilla duschen i kupén i första klass.

Däremot har jag varit med om både tillfällen med lågt vattentryck och att vid ett tillfälle få duscha i mörker (i ljuset av ficklampan på min mobiltelefon)
 
Storleken gör den betydligt trevligare än den lilla duschen i kupén i första klass.

Däremot har jag varit med om både tillfällen med lågt vattentryck och att vid ett tillfälle få duscha i mörker (i ljuset av ficklampan på min mobiltelefon)

Jo, när jag åker 1a klass sovvagn brukar jag alltid be tågmästaren öppna duschen i 2a klass åt mig. Upplever att de funkar betydligt bättre än de i 1a klass-kupéerna. Dessutom mer utrymme och man slipper ett blött golv när man ska på toa sen :)
 

ekf

Medlem
Jo, när jag åker 1a klass sovvagn brukar jag alltid be tågmästaren öppna duschen i 2a klass åt mig. Upplever att de funkar betydligt bättre än de i 1a klass-kupéerna. Dessutom mer utrymme och man slipper ett blött golv när man ska på toa sen :)
Dum fråga kanske, men varför åker du inte i egen 2kl-kupé i så fall?
 
Toppen