Senaste nytt

Någon med erfarenhet av gruppbokning på SAS?

Per N

Medlem
Jag ska boka en grupp på 11 personer till New York med SAS. När man är fler än 9 så kan man göra en gruppbokning genom att fylla i ett antal uppgifter och sedan få en offert. Jag förstår att gruppbokningen ger en del fördelar vid avbokningar, namnändringar osv. Är det någon som har erfarenhet av prisbilden jämfört med att boka billigaste biljetterna som "vanligt" med tillhörande begränsningar? Jag misstänker att det blir dyrare, erfaret från liknande bokningar med andra bolag, men har inte koll på SAS. För vår del gäller det billigaste Go eller billigaste Plus och frågan är om det är värt att skicka in förfrågan om gruppbokning.
 

danielhog

Medlem
Du kan alltid skicka in en offert och fråga. För oss, inrikes, blev det typ dubbla priset. 2000+bokningsavgift istället för 1000 via hemsidan. Vi delade upp oss i två bokningar.
 

Per N

Medlem
Du kan alltid skicka in en offert och fråga. För oss, inrikes, blev det typ dubbla priset. 2000+bokningsavgift istället för 1000 via hemsidan. Vi delade upp oss i två bokningar.
Misstänker att det är så det blir när man bokar grupp. Ser man bara till priset så blir det antagligen billigare att dela upp på två bokningar.
 

O_M

Medlem
Har skickat en en förfrågan och verkar ta flera dagar att få svar men återstår att se hur det ser ut prismässigt.
 

Claes L

Medlem
När vi gjorde gruppbokning via KLM kunde man inte att betala med kort... vet inte om SAS har samma.
Om jag skulle göra det igen skulle jag dela upp bokningen.
 

Big Birger

Medlem
Var med på en gruppbokning för ett tag sedan. Det gick då inte att lägga bud på uppgradering från Go till Plus på en sådan bokning.
Åkte på en gruppbokning till alperna förra året med jobbet. Gick mycket riktigt inte att uppgradera till Plus.Om man inte var lite klurig och använde Classic-gränssnittet kunde jag välja sittplats före alla andra. Nödutång dit och nödutgång hem, sedan la jag ut tipset i Teams. :cool:
 

Alf

Medlem
Åkte på en gruppbokning till alperna förra året med jobbet. Gick mycket riktigt inte att uppgradera till Plus.Om man inte var lite klurig och använde Classic-gränssnittet kunde jag välja sittplats före alla andra. Nödutång dit och nödutgång hem, sedan la jag ut tipset i Teams. :cool:

Stämmer bra, jag lyckades också boka nödutgång för oss båda. Trodde inte det skulle gå eftersom jag inte har någon status. Dessutom kostade det inget.
 

Coalcandy

Medlem
Jag har vid två tillfällen begärt offerter för gruppresor med SAS. Var vid båda tillfällena betydligt dyrare jämfört med en vanlig bokning. Om ni bara är 11, och vet namnen på alla som ska åka borde det vara bättre att dela upp bokningen.
 
Toppen