Senaste nytt

50 % extra när man köper Flying Blue Miles tom 31 december

Glenn E

Medlem
Man kan få 60000 miles för 1000 euro.
Har man minst 20000 miles sedan tidigare kan man få en tor i Business med Air France till Buenos Aires för totalt 1550 euro pga promo award dit som kostar 80000 miles.:)
 

Glenn E

Medlem
Man kan köpa 40000 poäng för 1000 euro och få 20000 poäng på köpet.
Har man minst 20000 poäng sedan tidigare räcker detta för en promo award till Buenos Aires 80000 poäng i business class tor.
Skatterna verkar ligga på cirka 550 euro, totalt 1550 euro.
 

Stefan62

Medlem
Är det någon särskild länk man ska använda?

När jag går in på klm.se för att köpa poäng så finns ingen rabatt angiven...
 

Glenn E

Medlem
Jag tror att man måste logga in för att se att man får extra miles när man köper miles från klm.
Det sker i fyra steg:
Köp 10000 miles för 250 euro och få 5000 miles extra.
Köp 20000 miles för 500 euro och få 10000 miles extra.
Köp 30000 miles för 750 euro och få 15000 miles extra.
Köp 40000 miles för 1000 euro och få 20000 miles extra.

Det står även att det sker via points.com på något sätt.
Så jag gick in och tittade på points.com.

Det är ett ställe där man kan samla alla sina bonusprogram och köpa/sälja/byta poängen med andra användare.:)
Det verkar jättebra.
Är det någon på BC.SE som använder points.com?:)
 

Stefan62

Medlem
Om jag har 20000 poäng och köper 40000 poäng så får jag 20000 poäng extra - dvs = 80000 poäng totalt på kontot.

Om jag använder dessa för en ordinarie C-biljett är det då en bra deal eller måste det vara en promo-award för att det ska löna sig?
 

agehall

Medlem
Jag skulle nog säga att det är en OK deal, men ingen superdeal. Du kan få en enkel i F för ungefär samma pengar med andra bolag.

Om du däremot går på en promo award så börjar det bli bra valuta för pengarna.
 

Glenn E

Medlem
Om man inte tar en promo award kan man ju välja man ju spendera poängen på en biljett med mindre avgifter.
T.ex Shanghai till Bali tor i Business class med Korean Air kostar 80000 flying blue miles och mycket mindre tilläggsavgifter än KLM/Air France från Europa.
 

Stefan62

Medlem
Jag skulle nog säga att det är en OK deal, men ingen superdeal. Du kan få en enkel i F för ungefär samma pengar med andra bolag.

Om du däremot går på en promo award så börjar det bli bra valuta för pengarna.


Nya PromoAwards ute nu och det är många bra destinationer, men självklart finns det inget på "mina" datum....
 
Toppen