Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

AndersSt

Medlem
Nu har jag bokat enkelresan och då dök det upp en annan sak som bekymrar mig lite. Jag bokade via SAS hemsida och skrev in mitt efternamn som innehåller bokstaven Å. Vid alla tidigare tillfällen har detta automatiskt bytts ut mot A A vid biljettering men nu blev det ett enkelt A istället för Å i bokningsbekräftelsen. Alternativ stavning i passet är ju A A så jag ringde till Tallinn för att fråga om detta. Där försäkrade man mig till 100% att A fungerar lika bra som A A istället för Å. Vågar man verkligen lita på det?
 

danielhog

Medlem
Nu har jag bokat enkelresan och då dök det upp en annan sak som bekymrar mig lite. Jag bokade via SAS hemsida och skrev in mitt efternamn som innehåller bokstaven Å. Vid alla tidigare tillfällen har detta automatiskt bytts ut mot A A vid biljettering men nu blev det ett enkelt A istället för Å i bokningsbekräftelsen. Alternativ stavning i passet är ju A A så jag ringde till Tallinn för att fråga om detta. Där försäkrade man mig till 100% att A fungerar lika bra som A A istället för Å. Vågar man verkligen lita på det?
Jag har upplevt problem i kina (tog mig två gånger innan jag lärde mig) när det inte stämmer 100%, men det har bara resulterat i koll från supervisor och sen igenomsläppt.
 

palmen

Moderator
FYI, på Uniteds hemsida hittar man nu awards med TG F mellan FRA-BKK. Någon som lyckats boka detta med Eurobonus? Vet att det har varit blockat under en lång tid nu.. :)

EDIT: Kollade Januari 2021
Verkar som om att Thai har börjat släppa på F awards längre fram i tiden igen, om det är boknignsbart med Eurobonus låter jag vara osagt.
 
Toppen