Senaste nytt

Hur kan SAS sälja 9+ Plusbiljetter när EurobonusExpert visar fullsatt?

CKA320neo

Ny medlem
Jag går in och kollar CPH-LAX SK931 avgång 07FEB 2020 på Eurobonusexpert och där är det fullsatt i Plus. Testar sedan efter att söka efter 9 biljetter på sas.se och där ser det ut som att det går att köpa minst 9st biljetter i Plus. Vad tror ni detta kan bero på? :D
 

palmen

Moderator
Jag går in och kollar CPH-LAX SK931 avgång 07FEB 2020 på Eurobonusexpert och där är det fullsatt i Plus. Testar sedan efter att söka efter 9 biljetter på sas.se och där ser det ut som att det går att köpa minst 9st biljetter i Plus. Vad tror ni detta kan bero på? :D
Att eurobonusexpert inte visar något av värde i detta läge.
Kan vara så att inte en enda bokat i Business och det finns 40 platser lediga där, då kan sas överboka plus och sen flytta upp kunder till Business.

Det enda som är intressant är hur många platser sas vill sälja. Vad en annan sida visar är rätt irrelevant. Nu på första A350 till Chicago fanns det inte platser till alla som köpt plus, några valde dock att uppgradera eller boka av och då fanns det platser helt plötsligt.
 
Det finns en ledig stol "20D" i Plus. Som ovan nämnt så kanske det är mindre beläggning i C så SAS justerar närmre inpå avgång.
 

Hachans

Medlem
Det finns en ledig stol "20D" i Plus. Som ovan nämnt så kanske det är mindre beläggning i C så SAS justerar närmre inpå avgång.

Ska åka 931 idag. Bokat plus, men billigt bud i Plusgrade till business så blev uppflyttad. Och baserat på hur det såg ut i seatingen i business innan min plusgrade gick igenom och nu så var jag inte ensam.

Och så finns det lediga platser i Plus. Så nog var deras revenue management on point den här gången.
 
Toppen